تولید انواع مبدل های دیجیتال به آنالوگ

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برد الکترونیکی در واقع به عنوان یکی از قطعات سخت افزاری در دستگاه هایی که عنوان الکترونیکی دارند شناخته می شود. برد الکترونیکی به عنوان یک قسمت الکترونیکی دارای قطعات مختلفی است که با شکل های مختلف بر روی آن سوار می شوند و در دستگاه های مختلف این نوع اتصال فرق می کند.

تولید انواع مبدل های دیجیتال به آنالوگ

نصب قطعات مختلف بر روی برد و تفاوت در اتصالات موجود می تواند سبب ایجاد مدارهای متفاوتی شود. در نهایت همه قطعات الکترونیکی که برای نصب بر روی برد الکترونیکی در نظر گرفته می شوند با روش های خاصی که مربوط به هر قطعه است مونتاژ می شوند.

در هر یک از پروژه های الکترونیکی به نوعی استفاده از برد الکترونیکی مشاهده می شود و تمامی مهندسان این رشته به نوعی با برد الکترونیکی در انواع ابزارهای الکترونیکی سر و کار دارند.

متقی نسب مدیر فنی شرکت دانش بنیان گفت: این مجموعه در زمینه طراحی، ساخت و تولید پلتفرم های پردازشی و ماژول های آنالوگ، پیاده سازی الگوریتم های پردازش سیگنال و تولید نرم افزارهای مورد نیاز در حوزه مخابرات و الکترونیک فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره مشتریان این شرکت گفت: پروژه های مخابراتی، هوافضا، پزشکی، نظامی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به طیف وسیعی از بسترهای سخت افزاری و پردازشی نیازمند هستند که این شرکت در این راستا در حال فعالیت و ارائه محصولات است.

وی اظهار داشت: تحقیقات وسیعی روی استانداردهای مختلف جهانی در زمینه طراحی و ساخت پلتفرم های پردازشی و ماژول های آنالوگ اجرا شده تا بتوان برای صادرات محصولات این شرکت نیز اقدام کرد. از جمله استانداردهای پیاده سازی شده روی محصولات جدید شرکت، VITA 57.1 است که توسط کنسرسیومی از شرکت های خارجی سازنده قطعات و بردهای پردازشی به منظور جهانی سازی، تدوین و ارائه شده که می توان آنها را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد.

متقی نسب درباره ماژول QTH-NKS-01 توضیح داد: این ماژول یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 2 کاناله 16 بیتی با حداکثر نرخ نمونه برداری هم زمان 160MSPS و حداکثر نرخ آپدیت 400MSPS است. این ماژول بر مبنای مبدل دیجیتال به آنالوگ 2 کاناله AD9777 شرکت Analog Device با ورودی های LVCMOS طراحی شده است.

وی اضافه نمود: کلاک نمونه برداری می تواند از طریق یک منبع کلاک خارجی و یا داخلی فراهم شده و وارد بخش توزیع کننده کلاک شود. این ماژول از طریق کانکتور QTH با پهنای باند بالا به یک کریر بر مبنای FPGA و یا پردازنده های سازگار متصل می شود، به طوری که دارای حداکثر Data Throughput و حداقل Latency است. QTH-NKS-01 روی کلیه کارت های پردازشی سازگار با استاندارد QSH/QTH به کار برده می شود.

مدیر فنی شرکت دانش بنیان درباره کاربرد این محصول گفت: جستجوگرها، شناساگرها، تجهیزات هوایی و ردیاب، سامانه های پیشرفته کنترل و هدایت از راه دور، رادار و سونار، سیستم های مخابراتی و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی هستند که ماژول QTH-NKS-01 می تواند در آن کاربرد داشته باشد.

متقی نسب به موضوع صادرات پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل تحریم ها مجبور هستیم برخی قطعات را به صورت های غیرمستقیم خریداری کنیم و از سویی دیگر به دلیل محدودیت های ایجاد شده صادرات نیز صورت نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3678

به "تولید انواع مبدل های دیجیتال به آنالوگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید انواع مبدل های دیجیتال به آنالوگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید