تشکیل شورای ثبت و حرایم آثار تاریخی آذربایجان غربی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به منظور پیشبرد اهداف در زمینه ثبت و حفاظت از آثار و محوطه های تاریخی استان، اولین جلسه شورای ثبت و حرایم آثار تاریخی آذربایجان غربی برگزار گردید.

تشکیل شورای ثبت و حرایم آثار تاریخی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، به منظور آنالیز طرح ها و برنامه ها، شورای ثبت و حرایم استان متشکل از مدیرکل استان، معاون میراث فرهنگی و کارشناسان ذی ربط این معاونت تشکیل شد.

هدف از تشکیل این شورا آنالیز راهکارهایی است که بتوان حوزه مطالعاتی ثبت آثار تاریخی و مشخص حرایم آنها را رونق داد و اینکه چگونه می توان وظایف و تکالیف را با راندمان بیشتری انجام داد تا در نهایت پرونده های بیشتری در زمینه ثبت آثار و مشخص حریم آنها تهیه گردد.

در این جلسه جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در حوزه مربوط به ثبت آثار مسائل حقوقی و حفاظتی زیادی وجود دارد که امیدواریم با آغاز به کار این شورا، این مسائل و دیگر موضوعات مرتبط مورد کنکاش و آنالیز قرار گیرد.

حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی نیز با اشاره به تعداد آثار ثبتی استان گفت: آخرین آمار مربوط به آثار تاریخی ثبت شده استان در فهرست ملی اعم از بنای تاریخی، آثار منقول و غیرمنقول، میراث ملموس و ناملموس 1636 مورد است.

یکی از بحث های مورد تاکید این شورا این بود که برای فعالیت بیشتر در زمینه تشکیل پرونده های مشخص حریم برای محوطه های تاریخی، از نیروها و استعدادهای خارج از اداره کل استفاده گردد و توسط کارشناسان فنی میراث فرهنگی نیز آنالیز های جامع و نهایی انجام گردد.

قرار است، این شورا به صورت ماهانه و منظم جلسات خود را داشته باشد تا آخرین اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو را مورد بازبینی و دقت نظر قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2898

به "تشکیل شورای ثبت و حرایم آثار تاریخی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شورای ثبت و حرایم آثار تاریخی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید