تخریب سومین تأسیسات گردشگری نامتعارف در بافت جهانی یزد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به دستور تخریب سومین تاسیسات گردشگری دارای ساخت و ساز نامتعارف با بافت تاریخی، از معین مهلت یک ساله برای ساکنان بافت تاریخی برای برطرف این قبیل موارد اطلاع داد.

تخریب سومین تأسیسات گردشگری نامتعارف در بافت جهانی یزد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ سید مصطفی فاطمی از تخریب سومین تاسیسات گردشگری بافت تاریخی به علت عدم برخورداری از ساخت وسازهای نامتعارف اطلاع داد و گفت: متاسفانه بعضی از مالکان سازه ها و بناهای تاریخی ضمن ساخت و سازهای نامتعارف به اخطارهای مکرر اداره کل میراث فرهنگی، توجهی نمی نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: متاسفانه به رغم رای دادگاه به جریمه و تبرئه، درخواست ما برای مجموعه های متخلف، تخریب این سازه های نامتعارف است چرا که اخطار دادیم که این بناها را نسازند اما مالکان هیچ اعتنایی در این باره نکردند.

فاطمی با اشاره به ارتفاع غیرمجاز بعضی ساخت و سازها به عنوان تخلف موارد تخریب شده، توضیح داد: از آنجایی که خط آسمان یزد یکی از مهمترین ویژگی های این شهر جهانی به ویژه در چشم گردشگران است، هر نوع سازه ای که منجر به تخریب خط آسمان و البته ایجاد نمایی غیرمتعارف با بافت گردد، در صورت بی اعتنایی به هشدارها و اخطارهای میراث فرهنگی، تخریب خواهد شد.

او اضافه کرد: البته موردی که به تازگی تخریب شد نیز از مصالح ساختمانی مرسوم استفاده نکرده و سازه پیش ساخته بود که غیرمتعارف با سازه های این بافت جهانی بود.

فاطمی هر گونه ساخت و ساز روی پشت بام های سازه های این بافت را نیز غیرمجاز خواند و گفت: نصب خرپشته و شیروانی در پشت بام های بافت تاریخی غیرمجاز است،از این رو اداره کل میراث فرهنگی به تمام ساکنان بافت تاریخی به ویژه تاسیسات گردشگری، مهلتی یک ساله به منظور جمع آوری شیروانی های ایجاد شده داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در این باره تاکید نمود: البته در خصوص مهلت معین شده، تاسیسات گردشگری به علت نوع کاربری و اهمیتی که دارند، در اولویت قرار دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1906

به "تخریب سومین تأسیسات گردشگری نامتعارف در بافت جهانی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب سومین تأسیسات گردشگری نامتعارف در بافت جهانی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید