تاکید کره جنوبی بر تداوم تلاش ها برای بهبود روابط با کره شمالی

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون کمیته وحدت دو کره در دولت کره جنوبی گفت قصد دارد از فرصت های گوناگون برای تقویت روابط بین سئول و پیونگ یانگ استفاده کند.

تاکید کره جنوبی بر تداوم تلاش ها برای بهبود روابط با کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کیم یونگ چول، معاون کمیته وحدت دو کره روز دوشنبه (امروز) گفت که دولت کره جنوبی نسبت به روابط خود با کره شمالی بی تفاوت نیست و قول داده تا از فرصت های گوناگونی برای از سر دریافت روابط بین سئول و پیونگ یانگ استفاده کند.

براساس گزارش یونایتد پرس اینترنشنال ، کیم سخنان خود را در سی امین سالگرد دانشگاه مطالعات کره شمالی و ساعت ها قبل از اینکه مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره کره شمالی و خلع سلاح هسته ای در نیویورک ملاقات کند، ارائه کرد.

کره شمالی طی هفته های اخیر چند موشک را در اعتراض به تقویت تجهیزات نظامی از سوی کره جنوبی و برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، مورد آزمایش قرار داد.

کره شمالی و کره جنوبی اندکی بعد از اتمام جنگ جهانی دوم وارد تنش و درگیری شدند که تا به امروز ادامه دارد. پیش تر پیونگ یانگ به سئول هشدار داد در خصوص مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا در خصوص خلع سلاح اتمی دخالت نکند و بارها این کشور را به خاطر خرید تسلیحات از واشنگتن تهدید کرده است اما اکنون موضعی همسو با کره جنوبی در برابر توکیو اتخاذ کرده است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2450

به "تاکید کره جنوبی بر تداوم تلاش ها برای بهبود روابط با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کره جنوبی بر تداوم تلاش ها برای بهبود روابط با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید