بچه ها چاق و کم تحرک بیشتر در معرض ناهنجاری های حرکتی قرار دارند

به گزارش نوای پرنده پارسی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: بچه های که چاق هستند و کمتر به فعالیت ورزشی می پردازند بیشتر در معرض ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی از جمله صافی کف پا قرار دارند.

بچه ها چاق و کم تحرک بیشتر در معرض ناهنجاری های حرکتی قرار دارند

دکتر حامد عباسی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دوره تخصصی بازیهای اصلاحی برای بچه ها طی روزهای 10 و 11 مرداد توسط پژوهشگاه علوم ورزشی اضافه نمود: با توجه به کاهش فعالیت های ورزشی در بین بچه ها و گرایش بیش از حد آنها به بازیهای کامپیوتری با استفاده از تبلت، گوشی موبایل و... سبب افزایش بیش از حد ناهنجاریهای حرکتی همچون ناهنجاریها در ستون فقرات، سر به جلو، شانه گرد، صاف شدن کف پا، زانوی پرانتری و... شده است که متاسفانه آمار این ناهنجاریها در بین بچه ها در حال افزایش است.

وی گفت: این ناهنجاریها همچون صافی کف پا و زانوی ضربدری در بچه ها چاق که فعالیت ورزشی کمتری دارند بیشتر از سایر بچه ها دیده می گردد. بنابراین کوشش ما از برگزاری دوره تخصصی بازی های اصلاحی برای بچه ها این است تا به این مساله تاکید داشته باشیم که آموزش وضعیت های بدنی و الگوی های حرکتی صحیح در قالب بازی های حرکتی هدفمند در سنین کودکی بسیار بااهمیت و لازم است و علاوه بر تشخیص زودهنگام ناهنجاریهای وضعیتی در بچه ها می تواند به اثربخشی مداخلات اصلاحی نیز یاری کند.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی توضیح داد: این دوره با هدف طراحی بازهای اصلاحی برای پیشگیری و اصلاح ناهنجاری های قامتی و راه رفتن در بچه ها طراحی شده است.

عباسی سرفصل های دوره بازی های اصلاحی برای بچه ها را شامل ارزیابی قامت، ناهنجاری های قامتی تکاملی در بچه ها، ناهنجاری های راه رفتن در بچه ها، اصول و ملاحظات طراحی تمرینات اصلاحی در بچه ها، اصول اصلاح رفتارهای حرکتی در بچه ها و طراحی بازی های اصلاحی برای ناهنجاری تنه، اندام تحتانی و راه رفتن در بچه ها عنوان نمود و گفت: این آموزش طی دو روز به صورت تئوری و عملی به مربیان آموزش داده خواهد شد.

وی در سرانجام اعلام کرد: متاسفانه در حال حاضر با الگوهای غلط ناشی از کم تحرکی روبرو هستیم. به طوری که هشت ساعت پشت میز نشستن سبب ناهنجاریها در ستون فقرات، فشار بیش از حد به سیستم های عصبی و عضلانی و سر به جلو می گردد. در حقیقت آغاز ناهنجاریها ناشی از کم تحرکی و الگوهای غلط حرکتی است که کم تر مورد توجه قرار می گیرد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1763

به "بچه ها چاق و کم تحرک بیشتر در معرض ناهنجاری های حرکتی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها چاق و کم تحرک بیشتر در معرض ناهنجاری های حرکتی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید