باورهای نادرست در خصوص کوسه ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، درباره کوسه ها بدانید

کوسه ها از آبزیان نسبتا عظیم اقیانوس ها هستند که گونه های مختلفی را شامل می شوند. بهتر است بدانید، بیشتر گونه های کوسه ها مانند کوسه نهنگی حمله نمی نمایند و برای انسان ها بی ضرر هستند. گونه های محدودی کوسه هستند که تا به امروز خطرناک شناخته شده اند. کوسه سفید عظیم، کوسه ببری و کوسه آبی از همین دسته هستند. یادتان باشد ما در زنجیره غذایی آن ها نیستیم. بیشتر حمله آن ها به موج سوارها بوده است، چرا که تخته موج سواری در تصور آن ها نوعی موجود دریایی است و به آن حمله می نمایند، در نتیجه، موج سوار ممکن است آسیب ببیند. هم چنین از آن جایی که این حیوان به بوی خون بسیار حساس است در صورت وجود خون در آب ممکن است به سمت شکار برود.

باورهای نادرست در خصوص کوسه ها

باورهای نادرست در خصوص کوسه ها

کوسه ها هیولاهای اقیانوس نیستند. بیشتر مردم بر اساس فیلم هایی که دیده اند و داستان هایی که شنیده اند تصور ترسناکی از این موجودات دارند، اما واقعا چقدر این تصور درست است؟ اندکی از گونه های کوسه ها به انسان ها حمله می نمایند و سالیانه این حیوان چیزی حدود 10 انسان را می کشد! احتمال مرگ انسان در پی نقص دستگاه خانگی نان برشته کن یا همان توستر بسیار بیشتر از این تعداد است!

عظیمترین دشمن کوسه ها

اما عظیمترین دشمن این حیوانات، خود انسان ها هستند، می توانید تصور کنید سالانه بیشتر 70 میلیون کوسه توسط انسان برای مصارف غذایی شکار می گردد؟! شکار بی رویه باعث شده جمعیت کوسه های سرچکشی در اقیانوس 98٪ کاهش یابد! پس با رعایت احتیاط بهتر است ترس تان را نسبت به این موجودات از بین ببرید و اگر شانس این را داشتید کنار آنها غواصی کنید، لذت تان را با عکس ثبت کنید.

موجودات واقعا خطرناک

تا اینجا از کوسه ها و میزان خطرناک بودن شان حرف زدیم. جز کوسه ها که در تصور اشتباه ما همه آن ها خطرناک هستند، موجودات دیگری نیز وجود دارند که کشنده بودن آن ها کمتر به ذهن کسی می رسد. با ما باشید تا نشان تان دهیم این موجودات چقدر می توانند کشنده باشند. با آمار و ارقام ذکر شده در ادامه، خواهید فهمید که کوسه ها، چندان هم خطرناک نیستند!

پشه

هر سال چیزی حدود 725 هزار انسان توسط پشه کشته می گردد. پشه به خاطر انتقال بیماری های مختلف به خصوص مالاریا به انسان سبب مرگ او می گردد. تب دنگی، تب زرد و آنسفالیت نام بیماری های کشنده ای دیگری است که پشه ناقل آن ها است.

انسان

باورتان می گردد هر سال 475 هزار انسان به دست خود انسان کشته می گردد؟ انسان ها از طرق مختلفی دست به کشتن یکدیگر می زنند و این واقعیت دردناکی که باید آن را پذیرفت.

مار

اگر از مار می ترسید، این مطلب را بخوانید. نیش مارها سالیانه حدود 50 هزار انسان را می کشد.

سگ

بیماری هاری که توسط گاز دریافت حیوانات به خصوص سگ اتفاق می افتد، حدود 25 هزار انسان را در سال به کام مرگ می کشاند. بسیاری از جانوران می توانند ناقل ویروس هاری باشند. هاری باعث التهاب مغزی حاد می گردد. ویروس هاری از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و سپس به سمت اعصاب انتهایی می رود و آغاز به تکثیر می نماید. خوشبختانه، واکسن بیماری هاری کشف شده است.

جانوران ناقل پارازیت های مرگ آور

کرم انگلی، سن زاره و مگس تسه تسه، سه حیوان کشنده ای هستند که سالانه جان حدود 10 هزار انسان را می گیرند. آن ها به خودی خود انسان را نمی کشند، بلکه با انتقال انگل هایشان باعث مرگ انسان می شوند. بیلارزیا که تب حلزون نیز می گویند، نوعی بیماری کرم انگلی است. این بیماری باعث عفونت دستگاه ادراری و دستگاه گوارشی گردد. مگس تسه تسه نیز مگس گزنده و نیش زنی است که می تواند ناقل انگل عامل بیماری خواب باشد.

کرم حلقوی

گونه های مختلف کرم های حلقوی حدود 2500 انسان را در سال می کشند. کرم های حلقوی نیز مانند کرم های نواری می توانند از راه مواد غذایی یا خاک آلوده وارد بدن آدم ها شوند. این انگل ها در دستگاه گوارشی انسان زندگی می نمایند، از راه سوراخ کردن جدار روده ها و گردش خون به شش ها راه می یابند و سپس دوباره توسط انسان بلعیده و به روده ها منتقل می شوند. گفته می گردد حدود یک میلیارد نفر از مردم کره زمین به این انگل ها آلوده اند.

کرم نواری

کرم های نواری مرگ حدود 2000 انسان را رقم می زنند. کرم های نواری رده ای از انگل های کرم های پهن هستند که شکل شان بندبند است. آن ها به جدار روده وصل شده و از مواد غذایی آن تغذیه می نمایند. از انواع کرم های نواری کرم کدو است. کرم های نواری می توانند از راه مواد غذایی آلوده وارد بدن شوند و به خاطر گسترده نبودن بهداشت در بسیاری از مناطق دنیا 200 بار بیشتر از کوسه ها جان انسان ها را بگیرند.

اسب آبی

اسب آبی سالیانه حدود 500 انسان را می کشد. بسیاری از اسباب بازی های بچه ها شکل اسب آبی را دارند. این حیوان گیاه خوار نیمه آبزی ساکن آفریقا، با شکم گرد و عظیم و جثه سنگین خود در آب جلب توجه می نماید. آن ها چون اسباب بازی های بچه ها بی آزار نیستند. اسب های آبی خوی تهاجمی بالایی دارند و می توانند ناگهانی حمله نمایند.

فیل

شمار افرادی که توسط فیل ها کشته می شوند به اندازه قربانیان شیرها هستند! فیل همان موجود عظیم و بامزه می تواند بسیار تهاجمی باشد. شیرها و فیل ها سالیانه حدود 100 انسان را می درند.

تمساح

تمساح ها هم هر سال حدود 1000 انسان را می کشند. آن ها که گوشت خوار و خزنده هستند، گاهی حیواناتی را می درند که جثه شان چندبرابر عظیم تر از جثه خودشان است! تمساح های آب شور حتی می توانند کوسه ها را نیز بدرند.

منبع: دالاهو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6160

به "باورهای نادرست در خصوص کوسه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای نادرست در خصوص کوسه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید