بالغ بر27هزارنفرنیروی انسانی درمقطع متوسطه نظری کشورمورد نیازاست

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، عباس سلطانیان امروز یکشنبه در سومین جشن بزرگ کوشش و تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان افتخارآفرین استان که در سنندج برگزار گردید، گفت: کردستان علی رغم محدودیت هایی که در فضا، تجهیزات و نیروی انسانی دارد با تدبیر و کوشش همکاران حوزه آموزش و پرورش در مسیر پیشرفت قرار گرفته و شاخص های آموزشی آن نشان از توفیقات مدیریتی استان است.

بالغ بر27هزارنفرنیروی انسانی درمقطع متوسطه نظری کشورمورد نیازاست

وی به عوامل تاثیرگذار در انجام کار کیفیت بخشی و طرح و برنامه موفق اشاره نمود و اظهارداشت: اجرای برنامه کیفیت بخشی احتیاج به باور و بصیرت مجریان و دست اندرکاران آن دارد.

وی ارتقای صلاحیت های علمی مجریان را از دیگر عوامل موثر در اجرای برنامه کیفیت بخشی خواند و بیان نمود: در سه سال گذشته استان کردستان در حوزه ارتقای صلاحیت نیروی انسانی جزو استان های برتر بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش افزود: هرچقدر نیروی انسانی کارآمدتر باشند بی شک عملکرد بهتری خواهند داشت.

سلطانیان عامل سوم را ایجاد بسترهای لازم برای انجام فعالیت های کیفیت بخشی ذکر کرد و اضافه نمود: این عوامل منجر به ارتقای کیفیت خواهد شد و همه ما در ارتقای این فرایندها باید همت کنیم.

وی بیان نمود: بعد از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال 90 ساختار آموزش و پرورش تغییر کرد و سال جاری هم با استقرار پایه دوازدهم ساختار نظام جدید به طور کامل شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم مستقر می گردد، بیان نمود: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در این مقطع به 27 هزار و 150 نفر نیروی انسانی در مقطع متوسطه نظری با کامل شدن این ساختار آموزشی احتیاجمند هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرکز این وزارت خانه بر پایه دوازدهم است، اضافه نمود: از اواخر هفته آینده آموزش مربیان در سراسر کشور برای تدریس در مقطع دوازدهم شروع خواهد شد. سلطانیان تخصیص منابع و امکانات به این پایه را از اولویت های آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهارداشت: در دوره متوسطه مسئله اساسی و اولین اقدام موثر توزیع متوازن و راهنمایی درست تحصیلی دانش اموزان است.

وی بیان نمود: در مهار رشته تجربی کردستان جزو استان های موفق بود و توانست میزان 50.89 درصد دانش آموزان در رشته تجربی را به 44.45 درصد در سال تحصیلی 97-96 کاهش دهد.

وی عنوان نمود: در کردستان باید به رشته ریاضی فیزیک توجه گردد چراکه پوشش این رشته در سال تحصیلی 97-96، 10.65 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 218

به "بالغ بر27هزارنفرنیروی انسانی درمقطع متوسطه نظری کشورمورد نیازاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالغ بر27هزارنفرنیروی انسانی درمقطع متوسطه نظری کشورمورد نیازاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید