باغ وحش چیانگ مای در تایلند

به گزارش نوای پرنده پارسی، Chiang Mai | باغ وحش چیانگ مای

شهر چیانگ مانگ بزرگ ترین شهر شمالی کشور تایلند است. شهری که تخت چادشاهان سابق لانا در آن قرار داشت و امروز تبدیل به محلی پر از آرامش و بی دغدغه شده است. البته شهر پر از گردشگر از اما هنگام خوردن غذاهای لذیذ و لذت بردن از مناظر خیره کننده آن به ندرت متوجه حضور آن ها می شوید. ممکن است هنگامی که قصد سفر به این شهر را می کنید بازدید از باغ وحش چیانگ مای اولین انتخابتان نباشد اما بی شک تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. با خبرنگاران همراه شوید تا به باغ وحشی که بر روی زمینی به وسعت بیش از 200 هکتار بر روی تپه های Doi ساخته شده است و علاوه بر شگفتی های حیوانات چشم اندازی زیبا از شهر نیز انتظار شما را می کشد برویم.

باغ وحش چیانگ مای در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

حیوانات باغ وحش چیانگ مای

در باغ وحش پیانگ مای بیش از 400 گونه مختلف جانوران زندگی می نمایند. در این باغ وحش حیواناتی مثل فیل، ببر، شامپانزاه، کرگدن و اسب آبی زندگی می نمایند. علاوه بر حیوانات جالب در باغ وحش امکانات جالی مانند قردم زدن در باغ پرندگان، آکواریوم آبی و ستاره های باغ وحش چانگ چانگ و لین هوی که از سال 2003 سفیران چین در باغ وحش هستند.

تاکید در اینجا این است، محیطی ایجاد نمایند که حسطبیعت را بدهد و چنین به نظر برسد که گویی حیوانات و بازدیدنمایندگان در دل طبیعت هستند. بسیاری از محوطه ها، مانند نمایشگاه زرافه و گورخر، دارای رمپ ها و مسیرهایی هستند که به بازدیدنمایندگان امکان می دهد تا با ساکنان خزدار باغ وحش از نزدیک دیدار نمایند. حفاظت و آموزش و پرورش اولویت اصلی در باغ وحش چیانگ مای است؛ حیوانات به خوبی مراقبت می شوند و کاملا خرسند و سالم هستند. جمعیت حیوانات باغ وحش به اندازه جمعیت انسانی شمال تایلند متنوع است.

در اینجا شما طیف گسترده ای از گونه های آسیای جنوب شرقی را پیدا خواهید کرد، مانند گربه غول پیکر Mae Khong، ببر و نوعی بز نادر، که تقریبا 7 میلیون سال بدون تغییر زوی کره زمین زندگی نموده است. علاوه بر این گونه های منطقه ای، باغ وحش خانه ای برای جانورانی از همه نواحی دنیا از جمله آلپاکا از آمریکای جنوبی، زرافه ها و گورخرها از آفریقا، کانگورو و نوعی سگ وحشی (دینگو) از استرالیا و نوعی جغد (مرغ حق) از اروپا و بسیاری دیگر است.

یک نمایش واقعا غیر معمول نمایش پنگوئن است. مشاهده پرندگان که به طور سنتی درمناطق قطبی زندگی می نمایند در حالی که شما در کشور تایلند هستید که قطعا در ستون چیزهای عجیبی قرار می گیرد که شما هر روز مشاهده نمی کنید.

طرح باغ وحش چیانگ مای

باغ وحش چیانگ مای محوطه بسیار بزرگی را پوشش می دهد، بنابراین قبل از این که گردش خود را شروع کنید اطمینان حاصل کنید که با نمایشگاه های آن به خوبی آشنا شوید و به ترتیب اولیت و موقعیت قرار گیریشان آن ها را بازدید کنید تا زمان داشته باشی به تمامی قسمت های مورد علاقه خود سر بزنید. نزدیک در ورودی محوطه نگهداری قفس ها است مکانی که حیوانات کوچک تر در آن قرار دارند. قفس های به شکل قفس های قدیمی باغ وحش ها که در میان گل های رنگارنگ قرار گرفته اند.

پس ار پشت سر گذاشتن ورودی به باغ وحش فضای باز می سید، که حدود 40 هکتار وسعت دارد. این قسمت از باغ وحش چیانگ مای با دیوارهای بلند محصور شده است چرا که گونه های متعددی از حیوانات آزادانه و در کنار آدم ها در آن گردش می نمایند. قدم زدن در پیاده رو آن امکان تماشای حیوانات از نزدیک و آشنا شدن با شیوه زندگی آن ها را در اختیار گردشگران می گذارد.

منطقه پرورش دهی حیوانات و مناطق تفریحی در سمت پشتی باغ وحش واقع شده اند، در نزدیکی دریاچه ای دلپذیر که محل مناسبی برای برپایی پیک نیک صرف یک نهار دلچسب است.

پانداها

در این باغ وحش روزانه نمایش های زیادی اجرا می شود که نمایش پانداها به راحتی در صدر لیست این برنامه های تفریحی قرار می گیرد. چانگ چانگ و لین هوی (تایلندی ها آن ها را با نام تیان و تیو می شناسند) کاریزماتیک ترین و فوتوجنیک ترین ساکنان باغ وحش هستند. برای آن ها محوطه ای طراحی نموده اند با دقت تمام آب و هوای سرد کوهستانی را در آن قرار داده اند. ساخت چنین مکانی میلیون ها بات برای تایلندی ها هزینه داشته است اما باعث شده در هوای گرم این منطقه این جانوران سردزی خانه ای مناسب داشته باشند.

پانداها صبح ها بیش ترین فعالیت را دارند. با جیغ و داد بازی می نمایند، کشتی می گیرند و با اسباب بازی های ویژه ای که در خانه های منحصر به فردشان دارند بازی می نمایند. اگر بعد از ظهر به بازدید از پانداها بروید تمام مدتی که شما به تماشای آن ها نشسته اید، پانداها نیز به تماشای شما خواهند نشست. اگر قصد بازدید از پانداها را دارید هر بزرگ سال باید 100 بات و برای بچه ها 50 بات اضافه پرداخت کنید. اگر به باغ وحش چیانگ مای رفتید در بازدید از آن ها تردید نکنید چرا که هیچ بازدیدی از این باغ وحش بدون دیدم پانداهای بازیگوش آن کامل نخواهد بود.

گشت و گذاردر باغ وحش چیانگ مای

مناطق اصلی باغ وحش چیانگ مای با یک جاده بلند و طولانی که در مسیرهای منحنی از در ورودی تا دریاچه می رود و بر می شود به هم متصل هستند. وقتی می گوییم طولانی منظورمان بسیار طولانی است. به خاطر داشته باشید که وسعت باغ وحش بیش از 200 هکتار است. پس از پیاده روی نیمی از آن، ممکن است احساس کنید که دیگر توانی در بدن ندارید که وارد قسمت بعدی آن می شوید. البته ورود وسایل نقلیه با داخل پارک آزاد است، پس اگر پیاده روی طولانی شما را خسته می نماید یا احساس می کنید توانایی انجام آن را ندارید، می توانید با استفاده از خودرو قسمت های مختلف آن را ببینید.

ساعت کاری باغ وحش: 08:00 - 18:00

شماره تماس: 179 221 53 66+

قیمت ورودی: برای هر بزرگسال 150 بات، 70 بات برای بچه ها (بعضی قسمت ها احتیاج به پرداخت هزینه اضافه دارند)

منبع: chiangmai.بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2482

به "باغ وحش چیانگ مای در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش چیانگ مای در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید