بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از 40 محصول فناورانه در دانشگاه گیلان

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز با حضور در دانشگاه گیلان از 40 محصول فناورانه منتخب بازدید و با مدیران شرکت های تولیدی که در دانشگاه گیلان دفتر تحقیق و توسعه دایر نموده اند، ملاقات کرد.

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از 40 محصول فناورانه در دانشگاه گیلان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز با حضور در دانشگاه گیلان و ضمن تبادل نظر با فناوران دانشگاه از 40 محصول فناورانه منتخب بازدید و با مدیران شرکت های تولیدی که در دانشگاه گیلان دفتر تحقیق و توسعه دایر نموده اند ملاقات کرد و در ادامه در جریان فعالیت های دفاتر تحقیق و توسعه (R&D) شرکت های تولیدی در این دانشگاه نهاده شد.

ستاری ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان، پیشرفت قابل ملاحظه دانشگاه نسبت به بازدید اجرا شده در سال های گذشته را ستودنی دانست و گفت: پیش از انجام کار های فناورانه احتیاج به اصلاح فرهنگی در خودمان داریم. باید ببینیم برای چه درس می خوانیم و برای چه درس می دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورهدف اصلی آموزش را حل مسائل مردم و جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه مکانی برای طرح ایده های دانشجویان خلاق ایجاد گردد.

وی با اشاره به رشد مقالات علمی کشور گفت: سال گذشته با اینکه ما تعداد دانشجویان کمتری داشتیم، اما مقالات علمی ما هشت درصد رشد داشته و این عدد قابل توجهی در جهان است. اما تهیه مقاله نباید هدف باشد. حل مسائل جامعه هدف است و ایجاد کار های نوآورانه منافاتی با تهیه مقاله علمی ندارد و به کیفیت مقالات علمی یاری می نماید.

رضی، رئیس دانشگاه گیلان در حاشیه این بازدید گفت: از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری برای توسعه مرکز رشد و همچنین راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه تشکر می کنیم. وی گفت مرکز نوآوری شماره یک دانشگاه به مساحت 1800 متر مربع با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری مهر ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد و مرکز نوآوری شماره 2 نیز به مساحت 2100 متر مربع توسط یکی از خیرین استانی در حال ساخت است.

رضی اعلام کرد: دانشگاه در صدد تکمیل اجزاء اکوسیستم نوآوری است و به همین دلیل درصدد است تا شتابدهنده های بیشتری در دانشگاه حضور یابند، فعالیت صندوق پژوهش و نوآوری استان که دانشگاه نیز سهامدار آن است توسعه یابد و مهارت افزایی و کارآفرینی در برنامه های دانشگاه جدی تر دنبال گردد.

رئیس دانشگاه گیلان اضافه نمود: یکی از خصوصیات دانشگاه های نسل سوم، احساس مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان و مشارکت آنان در حل تخصصی مسائل جامعه است. دانشگاه گیلان نیز کوشش می نماید تا با بهره گیری از توانمندی های تخصصی موجود در 90 رشته ذکتری و 170 رشته کارشناسی ارشد، مسائل مختلف جامعه را شناسایی و نسبت به برطرف آن ها اقدام کند. به همین جهت هم اکنون 190 قرارداد با بیرون از دانشگاه در سطح استانی و ملی دارد.

گفتنی است، در نمایشگاه دستاورد ها و محصولات فناورانه دانشگاه گیلان که در محل دانشکده هنر و معماری برپاست 40 عنوان فناوری در چهار حوزه شرکت های مرکز رشد، محصولات کووید 19، دستاورد های دانشکده های دانشگاه و واحد های تحقیق و توسعه مستقر در دانشگاه به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4726

به "بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از 40 محصول فناورانه در دانشگاه گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از 40 محصول فناورانه در دانشگاه گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید