بازدید فرماندار سنندج از پروژه های مرمتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرماندار شهرستان سنندج به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و معاون میراث فرهنگی این استان از پروژه های در دست مرمت سنندج بازدید کردند.

بازدید فرماندار سنندج از پروژه های مرمتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی فرماندار شهرستان سنندج در جریان این بازدید گفت: حفظ و نگهداری از ابنیه های قدیمی و تاریخی ما، به معنی حفظ میراث گذشتگان و هویت معماری سنندج است.

او اضافه کرد: این بناها هویت تاریخی مردم سنندج محسوب می شوند که باید مرمت و بازسازی آنها در اولویت باشد و در معرض بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز گفت: سامان دهی و برطرف مسائل اماکن تاریخی و قدیمی از اولویت های مهم این اداره کل محسوب می گردد که باید در برطرف مسائل موجود اقدامات لازم را با همکاری ادارات ذی ربط انجام داد.

او گفت: مرمت و ساماندهی ابنیه های تاریخی تخصیص بودجه سنگینی را می طلبد و امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

علوی با اشاره به این که آثار تاریخی از جمله موارد مهم در معرفی و شناخت استان کردستان به گردشگران است، اضافه کرد: حوزه احیا و مرمت اداره کل میراث فرهنگی کردستان در سطح کشور و در مقایسه با سایر استان ها کارنامه قابل قبولی دارد و هیچ گاه در راستای حفظ هویت تاریخی کردستان از اقدامات خود مغفول نمی ماند.

او اعلام کرد: با بازسازی و مرمت این بناها می توانیم آن را در معرض بازدید عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم و دیگران را هر بیشتر با معماری تاریخی سنندج آشنا کنیم.

خانه آزموده، خانه گله داری و بافت قدیم تا بازار سنندج مورد بازدید فرماندار سنندج و سایر مسئولان نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2055

به "بازدید فرماندار سنندج از پروژه های مرمتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید فرماندار سنندج از پروژه های مرمتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید