اقدام بی سابقه آلمان درباره بچه ها داعشی

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: سخنگوی پلیس فدرال آلمان بیان کرد که دولت کشورش سه کودک از فرزندان نیروهای مسلح داعش را از شهر اربیل عراق به فرانکفورت آلمان منتقل نموده است.

اقدام بی سابقه آلمان درباره بچه ها داعشی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش رویترز، سخنگوی پلیس فدرال آلمان توضیح داد، روند انتقال بچه ها تحت نظارت کارمندان اجتماعی و خدماتی برای حمایت از بچه ها انجام گرفته است.

این نخستین باری است که دولت آلمان فرزندان داعشی ها را در میان بحث های داغ درباره چگونگی مقابله با بازگشت تروریست های داعشی و فرزندان آنها به کشورهای اروپایی به آلمان بازگرداند.

به همین دلیل، منابع گفتند که از میان این بچه ها دو خواهر (دو و چهارساله) به همراه مادربزرگشان و همچنین یک کودک (هفت ساله) به همراه مادر بزرگش از فرودگاه اربیل به آلمان بازگشتند.

وزارت خارجه آلمان گفت که چهار کودک از جمله یک کودک بیمار در روز دوشنبه به کارمندان کنسولگری آلمان در اربیل تحویل داده شدند.

آلمان نیز مانند سایر کشورهای غربی در خصوص نحوه برخورد با شهروندان خود که برای پیوستن به گروه های افراطی مانند داعش به خاورمیانه رفته اند، سختگیری دارد.

به همین دلیل، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان توضیح داد: ما سعی خواهیم کرد که بچه ها بیشتری سوریه را ترک نمایند. بیشتر این بچه ها کوچک هستند و سن کمی دارند و نمی توانند مسئولیت اقدامات و فعالیت های والدینشان را به دوش بکشند و ما می خواهیم که کمکی کنیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2102

به "اقدام بی سابقه آلمان درباره بچه ها داعشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام بی سابقه آلمان درباره بچه ها داعشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید