اعتراضات پسا انتخاباتی به گرجستان هم رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، هزاران تن از معترضان در تفلیس گرجستان در حمایت از درخواست اپوزیسیون برای برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی 31 اکتبر که به گفته آنها با تقلب همراه بود، دست به اعتراض زدند.

اعتراضات پسا انتخاباتی به گرجستان هم رسید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس نتایج رسمی، حزب حاکم آرزوی گرجستانی 48.23 درصد آرا و بزرگترین حزب اپوزیسیون این کشور موسوم به جنبش متحد ملی 27.18 درصد آرا را کسب کردند.

اپوزیسیون حزب حاکم و حامیانش را به خرید آرا، تهدید رای دهندگان و ناظران و خشونت در جریان شمارش آرا متهم نموده است. هشت حزب اپوزیسیون دیگر نیز گفته اند که مجلس را بایکوت می نمایند.

رهبران حزب حاکم گرجستان این اتهامات را رد می نمایند.

اپوزیسیون خواهان برکناری تامار ژوانیا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان و برگزاری انتخابات مجدد شده اند.

جی جی اوگولاوا، یکی از رهبران اپوزیسیون در جمع هزاران معترض و با اشاره به بیدزینا ایوانیشویلی، رهبر حزب حاکم و ثروتمندترین مرد گرجستان گفت: ما تا آخر می جنگیم و اجازه نمی دهیم کشورمان توسط یک اولیگارش راهنمایی و رهبری گردد.

منتقدان می گویند، ایوانیشویلی که تا به امروز هیچ پست دولتی نداشته، از پشت صحنه راهنمایی امور کشور را برعهده دارد؛ اتهامی که از سوی حزب حاکم گرجستان رد می گردد که دو بار به صورت مداوم کشور را اداره نموده است.

اعتراضات که در خیابان اصلی تفلیس برگزار گردید چند روز پیش از سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به گرجستان اجرا شده است.

جی جی اوگولاوا، یکی از رهبران اپوزیسیون همچنین گفت: این اعتراضات پیامی واضح به وزیر خارجه آمریکاست که انتخابات گرجستان با تقلب اجرا شده است.

پامپئو قرار است در بازه زمانی 17 و 18 نوامبر به گرجستان سفر کند.

این در حالی است که نخست وزیر موقت گرجستان برای شرکت در انتخابات، روز شنبه استعفا کرد و تمامی اختیارات خود به عنوان نخست وزیر را لغو کرد و از مردم خواست مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند .، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5329

به "اعتراضات پسا انتخاباتی به گرجستان هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات پسا انتخاباتی به گرجستان هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید