از علاقه رئال مادرید تا پیشنهاد مورینیو به مسی برای پیوستن به چلسی؛ نقل و انتقالی که هیچگاه رنگ واقعیت نگرفت

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا که در تابستان 2020 در آستانه جدایی از این باشگاه قرار داشت، یک بار دیگر نیز در یک قدمی ترک بلوگرانا قرار داشته است.

از علاقه رئال مادرید تا پیشنهاد مورینیو به مسی برای پیوستن به چلسی؛ نقل و انتقالی که هیچگاه رنگ واقعیت نگرفت

به گزارش خبرنگاران، لیونل مسی همچنان به کارش در بارسلونا ادامه می دهد، اما جانلوکا دی مارتزیو در کتابش یکی از خواندنی ترین اتفاقات دنیای جابجایی در سال 2014 را به تصویر می کشد. جانلوکا دی مارتزیو کارشناس جابجایی در اسکای ایتالیا در کتاب Grand Hotel Calciomercato فاش کرد ژوزه مورینیو در سال 2014، لیونل مسی را متقاعد کرده به چلسی بپیوندد.

در سال 2014 چلسی آماده بود که بند فسخ 250 میلیون یورویی لیونل مسی در آن زمان را فعال کند و پیشنهاد دستمزد خالص 50 میلیون پوندی در هر سال به این ستاره آرژانتینی داده، چیزی که از منظر دی مارتزیو به عنوان بزرگترین داستان گمشده جابجایی قلمداد می شود. گفتگوی میان چلسی و لیونل مسی از اواسط سال 2013 آغاز شد، زمانیکه دولت اسپانیا تحقیقات در خصوص پرونده فرار از مالیات را علیه خانواده لیونل مسی آغاز کرد و با پذیرش توسط خود بازیکن، لیونل مسی به فکر ترک اسپانیا افتاد. یک تماس ویدیویی از جانب ژوزه مورینیو باعث شده، لیونل مسی به حضور در چلسی ترغیب شود، با این حال با دخالت خورخه مسی (پدر و مدیربرنامه لیونل) و دکو (هم تیمی سابق)، با وجود توافق شخصی، این انتقال منتفی شد.

یک سال قبل از علاقه چلسی به جذب لیونل مسی، این فلورنتینو پرز بوده که خواهان جذب لیونل مسی و انتقالش به رئال مادرید بوده، اما ستاره آرژانتینی به دلیل شرایطش در بارسلونا این پیشنهاد را رد کرده بوده است. فلورنتینو پرز در تابستان 2013 آماده بود لیونل مسی را جذب کند و حتی چند نفر را مامور کرده بود، تا این انتقال را نهایی کنند. پرز آماده بود بند آزادسازی 250 میلیون یورویی مسی را بپردازد، مبلغی که با آن می توانست سانتیاگو برنابئو را بازسازی کند، اما در عوض هدف اصلی اش جذب لیونل مسی از تیم رقیب بود.

پرز چند کننده خود را مامور مذاکره با لیونل مسی کرد، اما پیشنهاد او توسط ستاره بارسلونا رد شد. لیونل مسی صراحتاً به کننده های مادرید گفت: من به رئال نمی آیم، وقتتان را تلف نکنید!

اما پس از این اتفاق پرونده مالیاتی لیونل مسی آغاز شد. در اتفاقی مشابه کریستیانو رونالدو از رئال مادرید جدا شد و به یوونتوس پیوست. خانواده لیونل مسی مجبور شد 53 میلیون یورو بپردازد. اتفاقی که موجب شد لیونل مسی به طور جدی به ترک بارسلونا فکر کند. به دو دلیل اساسی چلسی بهترین مقصد برای لیونل مسی بود. جذابیت های لندن و احترامی که مسی برای ژوزه مورینیو سرمربی وقت آبی ها قائل بود. در ژانویه 2014 دقیقاً در میانه جنگ مالیاتی قرار داریم و جام جهانی نیز نزدیک است. می خواهم به چلسی بروم، عجله کنید.

لیونل مسی از پرونده مالیاتی اش خشمگین است. او از طریق دکو (هم تیمی سابقش و بازیکنی که دو سال در چلسی عضویت داشت) به چلسی لینک شد. دکو به مسی قول می دهد که به زودی با رومن آبراموویچ ملاقات کند. از سوی دیگر یکی از دوستان لیونل مسی نیز برای این انتقال به کمک او می شتابد. دوست مسی به ملاقات مورینیو می رود، تا در خصوص چشم انداز چنین انتقال بزرگی با سرمربی پرتغالی صحبت کند. قرار ناهار در لندن و در خانه مورینیو گذاشته می شود. در یک طرف سه واسطه که در خصوص امکان تحقق این انتقال صحبت می کنند و در سوی دیگر سرمربی چلسی که تلاش می کند چنین اتفاقی را باور کند.

بهترین کاری که می توان مورینیو را به چنین انتقالی امیدوار کرد، برقرار کردن یک تماس از طریق فیس تایم با لیونل مسی است: سلام لئو، من ژوزه هستم!

و این آغاز پروژه انتقال مسی به چلسی است. دو اسطوره فوتبال می توانند در کنار یکدیگر باشند، در حالیکه مدت ها به عنوان رقیب هم بوده اند. مورینیو سعی می کند یخ مسی را آب کند:

قهرمان چطوری؟ آن ها در خصوص رویایت با من صحبت کردند. نمی دونی که چه شب هایی بی خوابی کشیده ام تا راهی برای توقف تو پیدا کنم. استراتژی های بی شماری برای متوقف کردنت در راه دریبل زنی و گلزنی به کار گرفتم. تو بهترینی. می دونی چی بهت می گم؟ تو باید دقیقاً همان جایی که هستی بمانی.

بهترین استراتژی از سوی مورینیو برای ترغیب کردن لیونل مسی به حضور در چلسی در آغاز تماس به کار گرفته می شود. در طرف دیگر لیونل مسی قرار گرفته است. او تصور می کند مقابل دوربین مخفی و یک اجرای خوب از آقای خاص قرار گرفته است.

بارسلونا را ترک نکن. آن ها آنجا برایت مجسمه خواهند ساخت. در بارسلونا بمان. این بهترین جای ممکن برای بازیکن شماره یکی همچون توست. با این حال ...

اینجاست که ژوزه مورینیو سیستم ضد حمله را به کار می گیرد و می گوید: اگر روزی از خواب بیدار شوی و صبحانه را در زمین تمرین صرف کنی، اما قهوه دیگر آن طعم سابق را نداشته باشد، آسمان ناگهان خاکستری رنگ می شود و دیگر ماشینت را دوست نداری و در راه بازگشت به خانه احساس ناراحتی و غم داری. شادی نیستی و خانواده ات نیز شاد نیستند. خب در چنین لحظه تاریک و غم انگیزی از زندگی، بله باید راه شادی و خوشبختی را پیدا کنی و درها را باز کنی. در پشت آن دروازه من را پیدا خواهی کرد، ژوزه مورینیو، منتظرت هستم!

لیونل مسی می خندد و او دیوانه وار از خواهان جدیدش شاد است. تنها چیزی که باقی مانده امضای قرارداد است.

اکنون نوبت چلسی است که این طرح را نهایی کند. جلسه ای با حضور مارینا گرانوسکایا (فرد مورد اعتماد رومن آبراموویچ) در حال برگزاری است. یک مرسدس به طول 20 متر دو نفر واسطه معامله را به مقصد می رساند. ماشین جلوی استمفوردبریج متوقف می شود. این طرح کامل شده و به نظر نمی رسد مانعی بر سر انتقال وجود داشته باشد.

ساعت 3 بعدازظهر است و جلسه با گرانوسکایا آغاز می شود. او پلک نمی زند، زیرا معامله ای در حال رقم خوردن است که تاریخ را تغییر می دهد. بند آزادسازی 250 میلیون یورویی، دستمزد و حق تصویر لیونل مسی بررسی می شود. در خصوص جزئیات قرارداد خورخه پدر مسی حافظ منافع پسرش خواهد بود.

اکنون در ماه جولای هستیم. مارینا در حال آماده سازی پیشنهادی دقیق برای جذب لیونل مسی است. مورینیو شاد است و قبل از تمرین، سسک فابرگاس که به تازگی از بارسلونا به چلسی پیوسته است به او نزدیک می شود و با ژوزه جشن می گیرد، انگار که شادی پس از گل باشد.

آقا، مسی می خواهد به اینجا بیاید؟ باورنکردنی است. ما از زمانی که بیاد می آورم با یکدیگر دوست بوده ایم. باورنکردنی خواهد بود. دکو با من تماس گرفت تا به من و تو چیزی بگوید، زیرا تماس هایش را پاسخ نمی دهی.

و اینجا مانعی بر سر انتقال ایجاد شده است. در این معامله دکو می تواند مانع ایجاد کند. مورینیو بدون اینکه به عواقب فاجعه بار آن فکر کند، پاسخ می دهد:

بله، همه چیز را می دانم. من حتی روز گذشته با لیونل مسی صحبت کردم.

فابرگاس در خصوص تماس طرفین به دکو اطلاع می دهد و اوضاع از کنترل خارج می شود، زیرا دکو تصمیم می گیرد به صورت دزدکی پیامی را به اطلاع خورخه مسی برساند. درحالیکه چلسی نسبت به دستمزد 50 میلیون پوندی لیونل مسی در هر فصل به اضافه حق تصویر 70 درصدی او چراغ سبز نشان می دهد، فاجعه رخ می دهد. خورخه مسی با لئو تماس می گیرد و از پسرش توضیح می خواهد. لیونل با انکار تماس ها، رویاها، برنامه خداحافظی و پروژه هایش در انگلیس در پاسخ می گوید:

قسم می خورم نمی دانم در خصوص چه چیزی صحبت می کنی!

این حباب ایجاد شده، به زمین می خورد و می ترکد، انگار از ابتدا هیچ اتفاقی نیفتاده است. دلیلش نیز این است که لیونل بدون اطلاع پدر هیچ کاری انجام نمی دهد. در جریان دادرسی مالیاتی، لیونل به قاضی پرونده گفت:

اگر او (خورخه مسی) به من بگوید، چشم بسته هر چیزی را امضا می کنم.

همچنین این نقل قول را نیز می توانید اضافه کنید:

من به اندازه کافی انقدر شجاع نیستم که بدون درگیر کردن او در امور، کاری انجام دهم.

چه برسد به اینکه موضوعی را به صورت پنهانی پیش ببرد.

رومن آبراموویچ با قضیه کنار آمد، هرچند هرگز شکست را دوست ندارد. واسطه های خشمگین پرونده مجبور به مخفی کردن خود شدند و آپارتمان هایی که در مناطق لوکس لندن به آن ها پیشنهاد شده بود، همچون رویا باقی ماند. و مسی دقیقاً در همان جایی که بود باقی ماند و هر ساله قراردادش را با بارسلونا تمدید می کند، یکی پس از دیگری با افزایش حقوق.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5312

به "از علاقه رئال مادرید تا پیشنهاد مورینیو به مسی برای پیوستن به چلسی؛ نقل و انتقالی که هیچگاه رنگ واقعیت نگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از علاقه رئال مادرید تا پیشنهاد مورینیو به مسی برای پیوستن به چلسی؛ نقل و انتقالی که هیچگاه رنگ واقعیت نگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید