ارتقای مهارت و اشتغال پایدار، رویکرد سازمان فنی و حرفه ای در اصفهان است

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: یکی از اولویت ها و اهداف مهم و جدی سازمان فنی وحرفه ای، ارتقای مهارت و اشتغال پایدار در استان اصفهان است.

ارتقای مهارت و اشتغال پایدار، رویکرد سازمان فنی و حرفه ای در اصفهان است

عباس مهدیان گفت: برای این منظور دوره های مهارت آموزی در دستگاه های مختلف علمی، نظامی، حمایتی و دیگر سازمان ها بر اساس احتیاج های شناسایی شده برای افراد برگزار می گردد.

او گفت: این دوره ها به شیوه اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار و در نهاد ها و دستگاه های متقاضی برگزار می گردد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان اضافه نمود: تا به امروز دوره های بسیاری در دانشگاه ها، مراکز نظامی، روستاییان، صنف های مختلف و مددجویان تحت پوشش نهاد های حمایتی استان برگزارشده است.

او توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در محیط کار واقعی را ازجمله اهداف پیش روی این دوره ها بیان کرد و گفت: تا به امروز این دوره ها در رشته های صنایع دستی، غذایی، نساجی، صنایع پوشاک، خودرو، مالی و بازرگانی، برق، ساختمانی، فناوری اطلاعات و دیگر بخش ها برگزارشده است.

مهدیان بابیان اینکه همه اقشار مردم می توانند از خدمات و آموزش های فنی و حرفه ای بهره ببرند، گفت: علاوه بر آن با به کارگیری نظام آموزش دوگانه ارتقای مهارت شاغلان و اشتغال پایدار نیز دنبال می گردد.

به گفته او، نظام آموزشی یاد شده که در یک سال اخیر در سازمان فنی و حرفه ای بناشده است در پی افزایش اثربخشی آموزش های مهارتی، برای نیرو های نو و افراد جویای کار است.

معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای استان اصفهان اضافه نمود: تفاوت نظام آموزش دوگانه با نظام عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه ای آموزش ها 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی است، ولی در این نظام آموزشی 30 درصد عملی و 70 درصد هم در محیط صنعت و کارگاهی یا محیط کار واقعی انجام می گردد.

او اعلام نمود: فردی که در قالب این نظام آموزش می بیند، یک نیروی ماهر و متخصص است که تا حد زیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

مهدیان توضیح داد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بعلاوه درصدد رفع کردن احتیاج کارفرمایان برای به کارگیری نیرو های توانمند است.

اصفهان 54 مرکز فنی و حرفه ای دولتی و حدود یک هزار و 250 آکادمی آزاد فعال بخش خصوصی دارد.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7722

به "ارتقای مهارت و اشتغال پایدار، رویکرد سازمان فنی و حرفه ای در اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای مهارت و اشتغال پایدار، رویکرد سازمان فنی و حرفه ای در اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید