احیا و بازسازی کاروانسرای روستای حسن بیک ورامین

به گزارش نوای پرنده پارسی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، ژیلا خدادادی روز دوشنبه 20 بهمن ماه 99 با اعلام این که طرح بازسازی و احیا کاروانسرا مورد استقبال مالک و دهیار روستا قرار گرفته است، اضافه نمود: این روستای تاریخی ظرفیت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری فرهنگی در جنوب استان تهران و حاشیه کویر مرکزی را دارد.

احیا و بازسازی کاروانسرای روستای حسن بیک ورامین

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او ادامه داد: این کاروانسرا با قدمت 350 سال در روستای حصار حسن بیک واقع شده و در گذشته به دلیل موقعیت این روستا به راه های تاریخی و نزدیکی آن به شهر ورامین ساخته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین اظهار کرد: حفظ کاروانسرا ضمن حفظ هویت و تاریخ روستای حسن بیک موجب توسعه و تقویت گردشگری روستایی در شهر ورامین می گردد.

او گفت: روستای حصار حسن بیک در فاصله 18 کیلومتری جنوب بخش مرکزی ورامین در جهت جوادآباد به روستای خاوه واقع شده است. این روستا از آثار منحصر به فرد تاریخی همچون دو تپه باستانی، مسجد قدیمی، آب انبار، کاروانسرا و خانه اربابی برخوردار است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6104

به "احیا و بازسازی کاروانسرای روستای حسن بیک ورامین" امتیاز دهید

1 کاربر به "احیا و بازسازی کاروانسرای روستای حسن بیک ورامین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا و بازسازی کاروانسرای روستای حسن بیک ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید