آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2021 را به دلیل انتظار برای رشد کمتر مصرف در چین، در مقایسه با گزارش ماه گذشته خود 500 هزار بشکه در روز کاهش داد.

آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد

به گزارش خبرنگاران، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش دورنمای کوتاه مدت انرژی، پیش بینی کرد تقاضای چین برای نفت در سال میلادی آینده یک میلیون بشکه در روز رشد می کند که کمتر از 1.5 میلیون بشکه در روز پیش بینی ماه گذشته این آژانس است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضای جهانی برای نفت در اوت به میزان یک میلیون بشکه در روز رشد کرد که کندترین رشد ماهانه از زمان آغاز بهبود تقاضا پس از وضع قرنطینه مقابله با ویروس کرونا در ماه مه بود. همچنین در اوت برای نخستین بار فرایند رشد عرضه جهانی از رشد تقاضای جهانی برای نفت فراتر رفت.

با وجود فرایند متفاوت رشد تولید و مصرف جهانی نفت در اوت، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد فرایند توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نفت تا خاتمه سال 2020 در نتیجه تداوم فرایند احیای تقاضا، محدودیت عرضه اوپک پلاس و کاهش تولید ناشی از قیمت پایین در آمریکا، نزدیکتر خواهد شد.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در سال 2020 به 11.38 میلیون بشکه در روز می رسد که 120 هزار بشکه در روز بالاتر از برآورد ماه گذشته این آژانس است اما پیش بینی می شود تولید در سال 2021 به 11.08 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تولید نفت آمریکا در سپتامبر 400 هزار در روز رشد ماهانه کرده و به 11.2 میلیون بشکه در روز می رسد زیرا اپراتورها چاههای بیشتری را به چرخه فعالیت بازگرداندند اما تولید نفت آمریکا پس از سپتامبر اندکی کاهش پیدا کرده و فعالیت حفاری جدید، کاهش تولید چاههای قدیمی را جبران نمی کند.

تولید نفت آمریکا در نیمه اول سال 2020 پایین 11 میلیون بشکه در روز بود و در نیمه دوم سال به 11.08 میلیون بشکه در روز می رسد و در دسامبر به 11.43 میلیون بشکه در روز صعود می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای قیمت نفت در سال 2020 را حدود 50 سنت در هر بشکه نسبت به گزارش ماه پیش افزایش داد اما قیمت مورد پیش بینی برای سال 2021 را به همین میزان کاهش داد.

بر اساس گزارش پلاتس، این آژانس انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال 2020 به 38 دلار و 99 سنت و در سال 2021 به 45 دلار و هفت سنت برسد. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت را 41 دلار و 90 سنت برای سال 2020 و 49 دلار و هفت سنت برای سال 2021 پیش بینی کرد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5144

به "آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید