آمریکا در تکمیل نیروهای ارتش افغانستان ناکام بوده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، باوجود گذشت بیش از 18 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان، وزارت دفاع این کشور با رسیدن به سقف معین شده برای نظامیان افغان هنوز فاصله دارد.

آمریکا در تکمیل نیروهای ارتش افغانستان ناکام بوده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روح الله احمدی زی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که سقف نیروهای آن ها 234 هزار نفر است اما در حال حاضر مجموع این نیروها حدود 200 هزار نفر می رسد.

در حالی که بعضی گزارش ها حاکی از کاهش فرایند جذب نیروهای جدید به صفوف نیروهای امنیتی افغانستان است، سخنگوی وزارت دفاع این کشور اضافه نمود که فرایند جذب نیروهای جدید بطور عادی ادامه دارد.

ارتش افغانستان در حالی هنوز به سقف معین شده نیروها نرسیده است که بیش از 18 سال از زمان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان می گذرد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان بدون اظهارنظر درباره سقف نیروهای پلیس گفت که این نیروها تنها 2 درصد کمبود دارند و تا دو سال آینده جلب نیروهای پلیس زن براساس برنامه تکمیل خواهد شد.

مرداد ماه امسال جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان بیان کرد که شمار نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد یعنی 42 هزار نفر کاهش داشته اند.

سپکو با استناد به اطلاعات فرماندهی حمایت قاطع تاکید نمود که این کاهش در نتیجه کوشش ها برای شناسایی و حذف سربازان سایه و استفاده از فناوری بیومتریک برای سرشماری نیروها است.

سربازس ویژه آمریکا اما معین نکرد که چه میزان از این کاهش مربوط به حذف سربازان سایه از شمار نیروهای افغان و چه میزان مربوط به تلفات و یا ترک خدمت نیروهای امنیتی از وظیفه هایشان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3464

به "آمریکا در تکمیل نیروهای ارتش افغانستان ناکام بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در تکمیل نیروهای ارتش افغانستان ناکام بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید