آماده باش هلال احمر؛ احتمال وقوع طوفان در برخی استان های کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان های کشور طی روزهای آینده از آماده باش نیروهای امدادی در استان ها در معرض خطر خبر داد.

آماده باش هلال احمر؛ احتمال وقوع طوفان در برخی استان های کشور

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور گفت: خانه های هلال، دهیاری ها و همه نیروهای امدادی در استان ها در حالت آماده باش قرار دارند تا به موقع به شهروندان امدادرسانی کنند.

سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان های کشور طی روزهای آینده، نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها هشدار داد.

این سازمان با صدور هشدار سطح زرد و با اشاره به اینکه باد و گرد و خاک که از جمعه اول مهر شروع می شود و روز یکشنبه سوم مهره خاتمه می یابد، آورده است: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و غبار در روز جمعه اول مهرماه در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، نوار غربی ایلام و خوزستان، روز شنبه دوم مهرماه در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر و روز یک شنبه سوم مهر در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، غرب و جنوب تهران، قم، البرز و قزوین پیش بینی می شود.

با توجه به وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت و شکستن درختان کهنسال و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7703

به "آماده باش هلال احمر؛ احتمال وقوع طوفان در برخی استان های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش هلال احمر؛ احتمال وقوع طوفان در برخی استان های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید