آشنایی با فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرودگاه یوتاپائو را که در زبان بومی به این شکل (ท่าอากาศยานนานาชาติอู่ตะเภา) پی و خوانده می گردد، به دلیل افزودن تقاضا برای پروازهای بین المللی پس از ساخت تغییر به فرودگاهی بین المللی شد. این فرودگاه، هر چند بدایت به عنوان فرودگاهی ارتشی احداث شده است اما به آدرس فرودگاهی اشتراکی نیز به فعالیت خود دنباله می دهد. به دلیل هنگامه و خلوت بیش از حد دو جماعت بین المللی بانکوک، اولیاء امور درجات تایلند به درنتیجه احاله بسیاری از پروازها از آن ها به باند یوتاپائو تایلند هستند. در ادامه در مطلب آشنایی با تایلند در خصوص آشنایی با فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند بیشتر صحبت می کنیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند

بر طبق آمار در سال 2015 حدود 170 هزار نفر دهلیز و در سال 2016 نزدیک به 710 هزار سیاح از این حزب مصرف کردند. این رقم در سال 2017 بسیار اغلب شده و به 1 میلیون و 200 هزار نفر بالغ است. این آمار و ارقام گروه یوتاپائو تایلند را به سریع ترین گذرگاه رو به رشد در دنیا دگرگونی نموده است.

بیشتر پروازهای این فرودگاه از کشور چین و پروازهای ایرآسیا بوده و ترمینال 2 این هیات خطسیر پس از تکمیل به وسع ثروت آن یاری خواهد نمود. یعنی پس از تکمیل ساخت ترمینال 2، این جماعت می تواند سعه حدود 3 میلیون نفر را به طور همزمان داشته باشد. باند دوم این باند به طول 3500 متری در آن در حال ساخت است تا هواپیمای ایرباس A380 نیز بتواند در این جماعت فرود بیاید.

این دسته در شرقی ترین استان پاتایا در خلیج پاتایا به نام رایونگ Rayong، در ناحیه بن چانگ Ban Chang و در 140 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار نژند است. در هم پایه دو فرودگاه دیگر تور بانکوک که افزون شلوغ هستند، اگر مقصد خود را این مطار نوار آزادی کنید، با شلوغی شلوغ گروه های بانکوک روبه رو نشده و عنفوان می توانید وارد شهر پاتایا شوید و ملاقات از ملاحت و دافعه های پاتایا را در ابتدای سفر خود قرار دهید. از شهر پاتایا تا گذرگاه حدود 45 تا 50 نکته لحظه رانندگی دارید. ازاین رو در بسیار تورهای اجرایی به تایلند و شهر پاتایا دسته یوتاپائو به آدرس مقصد حق الورود در نظر گرفته می گردد. این جمعیت به شهرهایی آمخته دوحه، کوالالامپور، پوکت، شانگهای، شنزن، لندن، منچستر و فراوانی از دیگر کشورها تصعید پرپیچ دارد. برای دوستی بیشتر می توانید به مطلب زیر رجعت کنید:

امکانات یوتاپائو

فرودگاه یوتاپائو تایلند دو شالوده ترمینال دارد که پروازهای بین المللی و محلی در آن ها اجرا می گردد. ترمینال اصلی، ترمینال شمارش کردن 1 است که 3000 متر مربع سطح اندازه گیری داشته و سعت 400 پاساژ را به طور همزمان دارد. به دلیل اینکه این ترمینال وسعت و تنگی اکثر پروازها مخصوصا پروازهای ایرآسیا را نداشت در سال 2017 ترمینال دوم آفریده شد. سطح اندازه گیری ترمینال دوم 20000 متر مربع بوده و سعه 1 هزار و 200 نفر نقب رهرو را به طور همزمان دارد. با این حساب این ترمینال سالیانه ظرفیتی مقابل 3 میلیون مسافر را داشته و برای رونق آسایش آن راهکارهای دیگری نیز مثل هماهنگ ساخت باند دوم در نظر متاثر شده است.

اگر چه این جوخه به جلال دو گروه بین المللی دیگر در بانکوک نیست اما در آن می توانید خدمت ها و امکانات راضی نماینده ای را پیدا کنید. بعضی از این خواص ها شامل یک آسایشگاه مرکزی، میز دانسته ها در خصوص احتراس های پزشکی، گم شده ها و مایملک پیدا شده، فعالیت ها گمرکی و مبادلات اقتصادی است. دیگر امکانات در زیر نام برده می گردد:

راه دسترسی به یوتاپائو

اگر برای بار اول است که به این گروه سفر می کنید، رفت و آمد و دسترسی ها را در این حزب متجاوز راحت یافت خواهید کرد. دسترسی به حزب یوتاپائو تایلند آسان است چرا که غزارت از سرو های حمل و نقل اشتراکی به این هیات خطسیر سرویس رفت و آمد دارند. صرف نظر از شهری که در آن هستید، می توانید با استفاده از کارها خدمت گزاری ها حمل و نقل همگانی کمونیستی آن شهر خود را به مطار نوار یوتاپو تایلند برسانید. اگر می خواهید از پاتایا به جماعت یوتاپائو بروید می توانید در فستیوال مرکزی مینی بوس سوار شوید. اگر در بانکوک هستید، می توانید کاپیتان های تلبیس مطبوع محکم در ترمینال اتوبوسی شرقی را سوار شوید. هم تاکسی ها، تاکسی های خصوصی، تاکسی های کوچک و ون هایی هستند که از شهرهای دیگر به جوخه حرکت می نمایند.

اگر در فرودگاه باشید به چند روش می توانید خود را به مقصد بعدی خود یعنی هتل و محل اقامت برسانید. از این فرودگاه می توانید تاکسی شخصی یا مایه کرایه ای بگیرید. با این حال وفور و کمی از هتل ها، امکانات ترانسفر فرودگاهی را در این مکان برایتان تامین می آورند. پس حتما از هتل خود راجع به چنین امکاناتی پرس و جو کنید.

منبع: ای تایلند
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1045

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید