کولینا: کمک داور ویدیویی جلوی اشتباهات را گرفته است؛ دوست داشتم با وجود VAR داوری کنم

به گزارش نوای پرنده پارسی، پیر لوئیجی کولینا می گوید اگر می توانست دوباره داوری کند، دوست داشت این کار را با کمک VAR انجام دهد.

کولینا: کمک داور ویدیویی جلوی اشتباهات را گرفته است؛ دوست داشتم با وجود VAR داوری کنم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران به نقل از گاتزتا دلو اسپورت، استفاده از کمک داور ویدیویی این روز ها حواشی زیادی در دنیای فوتبال ایجاد کرده است و در حالی که در سری آ به عدم استفاده کافی از این تکنولوژی اعتراضاتی وجود دارد، در لیگ برتر انگلیس از استفاده بیش از حد آن گلایه می کنند. همچنین قوانین آفسایدگیری هم همیشه حواشی زیادی داشته است. حال پیر لوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوری فیفا در این باره گفتگویی با گاتزتا انجام داده است. او به گاتزتا گفت: هدف از کمک داور ویدیویی حذف جنجال و مناقشات نبود. این تکنولوژی قرار بود اشتباهاتی که در نتیجه تاثیرگزار است را حذف کند و به نظرم به این هدف رسیده است. در مورد آفساید هم در نهایت تصمیم با داور است. تنها کاری که از کمک داور ویدیویی بر می آید این است که به داور در مورد احتمال آفساید اطلاع دهد. هیچ دو موقعیت آفسایدی شبیه هم نیست و باید قبول کنیم که هر کس نگاهی متفاوت به شرایط دارد. تکنولوژی کمک کننده است اما نمی تواند جای انسان را بگیرد. در مورد هند پنالتی هم همین موضوع صدق می کند. پیشنهاد کرده بودیم وقتی پنالتی گرفته شود که دست بالاتر از شانه باشد اما فهمیدیم این شرایط همیشه الزاما درست نیست. باز هم داور باید در صحنه تصمیم بگیرد و دخالت او ضروری است.

کولینا در مورد استفاده از تکنولوژی آفساید اتوماتیک نیز گفت: 10 تا 12 دوربین وجود خواهد داشت که50 بار در ثانیه 29 نقطه بدن بازیکن را چک می کند و نرم افزاری هم داریم که داده ها را تحلیل می کند تا در لحظه موقعیت بازیکنان مختلف و همچنین لحظه پاس دادن توپ را محاسبه کند و در عرض چند ثانیه داور مطلع خواهد شد که آفساید است یا نه. قطعا همه چیز سریع تر از الان خواهد بود.

در حالی که برخی بر این باورند که بازی بدون کمک داور ویدیویی بهتر است اما کولینا به عنوان یکی از بزرگترین داوران دنیای فوتبال نظر دیگری دارد: اگر می توانستم دوباره داوری کنم، دوست داشتم با کمک داور ویدیویی باشد. خیلی از داورها نتوانستند اشتباهاتشان را درست کنند آن هم اشتباهاتی که درست کردنشان تنها چند ثانیه طول می کشید. چرا باید از چنین چیز مهمی صرف نظر کرد؟ منطقی نیست. هرچند داور تمام تلاشش را می کند اما هیچ کس از اشتباه مصون نیست اگر لازم باشد می توانیم از کمک داور ویدیویی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7528

به "کولینا: کمک داور ویدیویی جلوی اشتباهات را گرفته است؛ دوست داشتم با وجود VAR داوری کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولینا: کمک داور ویدیویی جلوی اشتباهات را گرفته است؛ دوست داشتم با وجود VAR داوری کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید