کدام بازی های انحصاری پلی استیشن در راه کامپیوتر هستند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، دیگر این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که شرکت تفریح های تعاملی سونی در این یکی دو سال اخیر تصمیم گرفته نسبت به عرضه بازی های استودیوهای داخلی خود برای کامپیوترهای شخصی به شکل فعال تری عمل کند. سونی ابتدا این کار را با بازی هورایزن زیرو داون و بازی دیز گان آغاز کرد و حتی جدیدترین قسمت منتشر شده از بازی گاد آو وار را هم برای کامپیوتر عرضه کرد.

کدام بازی های انحصاری پلی استیشن در راه کامپیوتر هستند؟

با این حال، همه ما می دانیم که این انتها کار عرضه بازی های پلی استیشن روی کامپیوتر نیست و علاوه بر آثاری مثل پورت آنچارتد 4 و آنچارتد لاست لگسی که قرار است در این ماه های آینده عرضه گردد، سونی به صورت رسمی اعلام نموده بود که میخواهد آثار بیشتری را در طول زمان برای کامپیوترهای شخصی بیاورد. البته همان طور که انتظار می رود، بیشتر این آثار قرار نیست هم زمان برای کامپیوتر عرضه شوند.

کاربر u/rockagent در ردیت که یکی از افراد مطلع و معتبر در صنعت است و در گذشته هم جزئیاتی از پروژه تازه استودیو بند سونی و همین طور بازی الدن رینگ منتشر نموده بود، به تازگی در یک پست تازه که در ردیت پلی استیشن منتشر نموده ، تعداد زیادی از پورت های آینده مربوط به انحصاری های استودیوهای داخلی پلی استیشن برای کامپیوتر را فاش نموده است.

نکته بسیار مهم این است که این اطلاعات که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، به صورت رسمی تأیید نشده اند و صرفاً در حد شایعه باقی می ماند و ممکن است بسیاری از آن ها صحیح از آب درنیایند. با این حال، بعضی از ادعاهای این کاربر ادعاهای چندان عجیبی نیستند و منطقی به نظر می رسند. البته، بعضی از ادعای دیگر او هم تردید بیشتری دارند. بعلاوه بعضی از این اطلاعات به نحوی در لیست لو رفته از انویدیا دیده می شدند. با دانستن این موضوع، بهتر است به سراغ گفته های این کاربر برویم.

این منبع مطلع اشاره می نماید که بازی گاد آو وار: رگناروک یک تجربه عالی روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو خواهد داشت. در این اطلاعات ادعا شده که پس از عرضه بازی گاد آو وار: رگناروک، سونی هیچ بازی بین نسلی دیگری از سوی استودیوهای داخلی خود منتشر نخواهد نمود مگر آنکه استودیو توسعه دهنده برای عرضه پورت پلی استیشن 4 بازی خود پافشاری کند. بعلاوه طبق گفته های این منبع، از سال 2023 به بعد سونی فقط بازی ها را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد نمود و پورت کامپیوتر آن آثار به تدریج و با فاصله زمانی کمتری عرضه خواهند شد.

در ادامه، او درباره پورت هایی که سونی برای کامپیوتر در نظر گرفته توضیحات بیشتری ارائه می دهد که بعضی از نکات کلیدی آن به توضیح زیر است:

  • پورت های پلی استیشن 4 برای Deathloop، R&C: Rift Apart، Demon Souls و سایر پورت ها یا متوقف شده اند یا به زودی عرضه خواهند شد.
  • هر دو بازی رچت اند کلنک، بازی هورایزن فوربیدن وست، دیمنز سولز، گوست آو سوشیما، گرن توریسمو 7، گاد آو رگناروک و آثار مشابه پورت آن ها برای کامپیوتر در نهایت عرضه خواهد شد.
  • استودیو گریلا گیمز بازی هورایزن فوربیدن وست را پورت خواهد نمود.
  • استودیو Iron Galaxy در حال کار بر روی پورت کامپیوتر بازی آنچارتد است (این منبع بیان نمی نماید که آیا منظور آنچارتد 1 تا 3 است یا آنچارتد 4 و آنچارتد لاست لگسی، زیرا استودیو Iron Galaxy به عنوان توسعه دهنده پورت این دو بازی در قالب Legacy of Thieves Collection مشغول است.)
  • دو استودیو به صورت هم زمان هر دو بازی رچت اند کلنک را به کامپیوتر می آورند. این کار به دو استودیو Blind Squirrel Games و Jetpack Interactive سپرده شده است. Jetpack Interactive در گذشته روی پورت بازی Orcs Must Die! Unchained برای پلی استیشن 4 و بعلاوه پورت پیروز بازی گاد آو وار برای کامپیوتر کار نموده است. این در حالی است که استودیو Blind Squirrel برای پورت بازی Sunset Overdrive برای کامپیوتر و پورت آثاری همانند BioShock: The Collection و Mass Effect: Legendary Edition شناخته می گردد.
  • استودیو پولیفونی دیجیتال بازی گرن توریسمو 7 را برای کامپیوتر پورت خواهد نمود.
  • استودیو بلوپوینت گیمز هم پورت بازی دیمنز سولز را برای کامپیوتر در نظر گرفته است.
  • استودیو نیکسس سافتور که سال گذشته به وسیله سونی خریداری شد، در حال حاضر مشغول توسعه پورت بازی گوست آو سوشیما و بسته الحاقی آن برای کامپیوتر است. این احتمال وجود دارد که پورت این بازی زودتر از دیگر پورت ها معرفی گردد.
  • استودیو Jetpack Interactive به استودیو Blind Squirrel Games خواهد پیوست تا روی پورت بازی گاد آو وار رگناروک برای کامپیوتر کار کند. با این حال، هر دو استودیو در حال حاضر مشغول توسعه پورت دو بازی رچت اند کلنک برای کامپیوتر هستند و کار روی پورت رگناروک بعد از اتمام کار روی پورت رچت اند کلنک آغاز خواهد شد.

این منبع ادعا نموده که بعد از این آثار فرایند عرضه پورت بازی ها برای کامپیوتر سریع تر خواهد شد.

منبع: Exputer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7619

به "کدام بازی های انحصاری پلی استیشن در راه کامپیوتر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بازی های انحصاری پلی استیشن در راه کامپیوتر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید