موزه ملی سینما تورین ایتالیا، بلندترین موزه دنیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، یکی از ساختمان های قدیمی شهر تورین ایتالیا پس از مرمت و بهسازی به یکی از معروف ترین موزه های جهان تبدیل شده است.

موزه ملی سینما تورین ایتالیا، بلندترین موزه دنیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موزه ملی سینما، در تورین ایتالیا به نوعی نمایان گر تطابق ابنیه تاریخی با نگاه های نوین موزه داری است، آن هم موزه ای که بسته به عنوانش آثاری را معرفی و نگهداری می نماید که دیرپای عمر آنان کمتر از یک سده است.

موزه ملی سینما که لقب بلندترین موزه جهان و بلندترین بنای سنگی- آجری جهان را با خود به همراه دارد، دارای سابقه ای 150 ساله است و یکی از ساختمان های موزه ای زیبا در جهان محسوب می گردد.

برج مشهور شهر تورین که به نوعی نماد این شهر نیز محسوب می گردد و عموما در مسابقات ورزشی یا هنری به عنوان نماد این شهر مورداستفاده قرار می گیرد، به نام معمار آن الساندرو آنتونلی نامگذاری شده و امروزه با نام La Mole Antoneliana شناخته می گردد.

این بنا در ژانویه سال 2000 افتتاح و به موزه ملی سینما در تورین تبدیل شد.

هسته اصلی موزه ملی سینما توسط مجموعه دار و مورخ بزرگ ایتالیایی ماریا آدریانا پرولو جمع آوری و احداث شده است.

این هسته شامل شماری از کتاب ها، اسلایدها و فیلم ها که مربوط به تاریخ سینما و برجسته ترین اتفاقات جهانی سینما می باشد، در مجموعه ای بی نظیر گردآوری شده اند.

موزه پس از طراحی اولیه در طبقه همکف قسمت های کتاب فروشی، کافی شاپ و گالری نمایش موقت آثار را در خود جای داده است. این قسمت از بنا که در واقع دو طبقه زیر تالار اصلی قرار گرفته است، بیش تر به عنوان ورودی موزه شناخته می گردد.

در قسمت باستان شناسی سینما می توان اطلاعاتی درباره اولین چراغ - عکس ها، اسلاید آن ها، اولین نمونه دستگاه های القاکننده حرکت در تصاویر مانند شهرفرنگ ها کسب کرد و شماری از آن ها را از نزدیک مشاهده نمود.

جذاب ترین قسمت موزه زمانی آغاز می گردد که وارد تالار زیبای بنا می شویم. طراحی داخلی فوق العاده بنا در به کارگیری عناصر نوین در کنار بنای تاریخی برج حس عجیبی را به بازدیدکننده القا می نماید.

در این طبقه مجسمه عظیمی از مولوخیکی از خدایان عهد قدیم حال و هوای عجیبی به موزه می دهد.

با ورود به راهروی تالار می توان به اتاقک ها و قسمت های جانبی بنا دسترسی داشت. این مجموعه شامل وسایل کارخانه های معروف فیلم سازی جهان نظیر برادران وارنر، قسمت صداگذاری روی فیلم ها، ستاره های سینما و در نهایت گالری پوسترهای برترین فیلم های تاریخ سینما است.

یکی از ساختمان های وابسته به موزه که نقش مهمی در توسعه و کارکرد آن دارد، سینما ماسیمو از معدود سینماهای موجود در ایتالیا است که مجهز به سیستم پخش 70mm است.

این مجموعه شامل سه سالن است که تنها سالن شماره 3 آن در حدود 150 نفر گنجایش دارد.

برای اولین سالگرد مجموعه در ژانویه 2002 موزه نسخه 70mm از فیلم بیگانه (Alien) ساخته Ridley Scott را به نمایش گذاشت.

همچنین فستیوال های فیلم تورینو نیز در این مجموعه برگزار می گردد.

از دیگر نکات مهم می توان به اکران فیلم کلوزآپ ساخته عباس کیارستمی و نمایش آثار عکس و فیلم امیر نادری در سال 84 اشاره نمود.

منبع: کجارو / museocinema.it / کجارو
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2970

به "موزه ملی سینما تورین ایتالیا، بلندترین موزه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی سینما تورین ایتالیا، بلندترین موزه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید