مقاله: مهارت ارتباط موثر؛ چگونه با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنیم؟
به گزارش نوای پرنده پارسی، یک ایده معتبر و باورپذیر، ایده ای است که مخاطب به صحت آن باور داشته باشد. اگر ایده ای نادرست به نظر بیاید، مخاطب از آن فاصله خواهد گرفت.
همدلی یکی از توانایی های اصلی برای سنجش هوش هیجانی است. همدلی در ارتباطات به توانایی درک مخاطب، احساسات او، واکنش های احتمالی به پیام شما، نگرش ها، سابقه و هرگونه اطلاعات دیگر درباره آنها اشاره دارد که به شما این امکان را می دهد تا پیام خود را به گونه ای ارائه کنید که باعث نارضایتی آنها نشود، که پیام را درک کرده و در نهایت با ایده های شما موافقت کنند.
در حالی که حقایق می توانند باعث وحشت و ترس ما شوند، احساسات می توانند ما را به گوینده پیوند دهند. برای ایجاد احساس در ارتباطات خود، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
یکی از اشتباهات افراد در برقراری ارتباط، پرحرفی و پرگویی است. دیگران علاقه ای به درازگویی و طول و تفصیل در کلام ندارند، به خصوص اگر فرد بخواهد ضعف و سطحی بودن ایده های خود را با کلمات غیر ضروری پنهان کند.
زمینه، به موقعیتی گفته می شود که در آن ارتباط اتفاق می افتد. موقعیت ممکن است رسمی یا غیر رسمی باشد. بعلاوه شامل ابعاد دیگری مانند محیط، فعالیت اجتماعی، اهداف گروه، روابط افراد با یکدیگر، پویایی اجتماعی و سایر موارد نیز می شود. در زمان برقراری ارتباط، باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید. برای مثال طرز حرف زدن شما با همکار و رئیستان متفاوت است.
منبع مقاله: مهارت ارتباط موثر؛ چگونه با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنیم؟