محمود فکری و تجربه اولین شکست با استقلال؛ زنگ خطری که خیلی زود به صدا در آمد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی استقلال برای بازی با فولاد سیستمی را انتخاب کرد که نتیجه آن برای تیمش چندان موثر نبود.

محمود فکری و تجربه اولین شکست با استقلال؛ زنگ خطری که خیلی زود به صدا در آمد

به گزارش خبرنگاران، بازی مستقیم استقلال باعث شد خط هافبک آبی ها نتوانند در بازی با فولاد نمایش همیشگی خود را داشته باشند. بعد از شکست استقلال برابر فولاد که با نمایش ضعیف آبی همراه بود، انتقاد مهمی که به این تیم شد این بود که هافبک های استقلال نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و همین مساله باعث شد فولاد میانه زمین را کاملا در اختیار بگیرد. در این بین شاید یک نکته نادیده گرفته شده باشد و آن هم روش بازی است که محمود فکری برای این بازی در نظر گرفته بود. با نگاهی دقیق تر به این بازی می توان به این نتیجه رسید که سیستم فکری برای پیروزی برابر فولاد جمع شدن در خط دفاع و ارسال پاس های بلند از این خط برای مهدی قائدی و ارسلان مطهری بود. موضوعی که باعث شد ابتکار از خط هافبک استقلال به طور کامل گرفته گردد.

البته در این بین نبود بازیکنی مثل علی کریمی که بتواند نبض بازی را در اختیار بگیرد کاملا مشهود بود اما آنچه بیش از این به چشم آمد، سیستمی بود که در آن بازیکنانی مثل رضاوند، فرشید باقری و اسماعیلی کاملا از جریان بازی حذف شده بودند. البته در این بین ذکر این نکته لازم است که شاید فکری برای اولین بازی خارج از خانه خود فقط به فکر حفظ نتیجه و البته نباختن بود و بی تردید شکل بازی استقلال برای بازی های بعدی متفاوت خواهد بود.

تیم های استقلال و فولاد خوزستان در حالی در هفته دوم رقابت های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نیمه اول چندان چنگی به دل نمی زد. در واقع هر دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار داده بودند و شاهد موقعیت های چندانی نبودیم. معمولا در چنین مسابقاتی یک اتفاق یا جزئیات کوچک معادلات بازی را تغییر می دهند. در حالی که بازی گره خورده بود، خطا روی مهدی قائدی دقیقا همان اتفاقی بود که از آن صحبت کردیم. وریا غفوری، کاپیتان استقلالی ها با ضربه ای محکم حساب کار را یک بر صفر کرد تا جواد نکونام و شاگردانش مجبور به بازی تهاجمی شوند.

بعد از گل آبی ها شکل بازی دو تیم متفاوت شد. محمود فکری که با چهار مدافع کار را شروع نموده بود، در ادامه تصمیم گرفت مقابل حملات فولادی ها عقب نشینی کند و برای حفظ پیروزی خود یک مدافع دیگر را روانه زمین کند. تصمیمی که 6 دقیقه پس از گل اول گرفته شد و محمد دانشگر به جای آرش رضاوند وارد میدان شد. محمود فکری در این بازی عقب نشینی کرد تا رجحان خود را حفظ کند ولی همین موضوع باعث شد خوزستانی ها با تمام قوا به زمین استقلال بیایند و فشار حملات خود را بیشتر نمایند. جواد نکونام مثل بازی های گذشته موسی کولیبالی را هم جلو آورد تا از قدرت سرزنی او استفاده کند.

فشار فولادی ها خیلی زود جواب داد و روی اشتباه عجیب فرشید باقری، فرشاد احمدزاده به راحتی دروازه استقلالی ها را باز کرد. هرچند این انتها کار نبود و در ادامه هم این فولاد خوزستان بود که پس از گلی که زده بود، با اعتماد به نفس بیشتر به دنبال کسب پیروزی بود. فشار حملات خوزستانی ها با خطایی که روی کولیبالی رخ داد جواب داد تا آن ها در دقایق انتهای صاحب ضربه پنالتی شوند و این پریرا بود که با خونسردی تمام گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

گفتنی ها از ملاقات استقلال و فولاد خوزستان زیاد است اما شاید سوالی که مطرح گردد در مورد سیستم استقلالی ها در این بازی است. سیستم بازی مستقیم محمود فکری و ارسال های بلندی که برای قائدی و ارسلان مطهری پشت مدافعان حریف انجام می شد و باعث شده بود هافبک های استقلال نتوانند آن خلاقیت همیشگی خود را به نمایش بگذارند. هرچند عملکرد فرشید باقری و مسعود ریگی در میانه زمین و در تخریب بازی حریف هم چندان چنگی به دل نمی زد ولی معین بود محمود فکری حساب زیادی روی سرعت دو عنصر هجومی خود باز نموده و بیشتر توپ ها به صورت مستقیم از خط دفاعی ارسال می شد. هرچند از طرفی هم محمود فکری می خواست به دومین پیروزی متوالی خود همراه آبی ها برسد و رجحان خارج از خانه اش را حفظ کند. با این حال محمود فکری خیلی زود قانع شد و محمد دانشگر را روانه زمین کرد، تصمیمی که شاید این باور را به تیم القا کرد که دیگر آبی ها توان گلزنی ندارند و باید نتیجه را حفظ نمایند.

جواد نکونام در جریان بازی با تیمی که سابقه بازی در آن را دارد، برای حمایت از هم تیمی های خود با نیمکت استقلال به بحث پرداخت. بازی دو تیم استقلال و فولاد تا دقایق انتهای فرایند عادی خود را طی می کرد اما در دقیقه 86 بازی یک اتفاق فرایند بازی را کاملا جنجالی کرد. در این دقیقه از بازی خطای آبشک روی ارسلان مطهری باعث درگیری بین بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم شد. البته نکونام در این صحنه با خویشتنداری بیشتر نسبت به سایر نفرات کوشش کرد از حق تیمش دفاع کند که این مساله باعث شد پرویز مظلومی سرپرست استقلال وی را دعوت به آرامش کند. نکونام امشب پیروز شد استقلال را شکست دهد تا برای دومین بازی پشت سر هم پیروز گردد برابر تیمی که قبلا در آن بازی می نموده طعم پیروزی را بچشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5646

به "محمود فکری و تجربه اولین شکست با استقلال؛ زنگ خطری که خیلی زود به صدا در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمود فکری و تجربه اولین شکست با استقلال؛ زنگ خطری که خیلی زود به صدا در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید