طرح بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی با همکاری یونسکو انجام می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سال جاری طرح بین المللی سازی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با همکاری مرکز منطقه ای یونسکو در اصفهان(آیریس) انجام می گردد.

طرح بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی با همکاری یونسکو انجام می گردد

به گزارش از ، مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری یونسکو(IRIS) از سال 1388 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است.

این شهرک با پشتیبانی یونسکو به پیشبرد اهداف و توسعه پارک ­های علم و فناوری در کشورهای منطقه یاری و با ظرفیت سازی لازم، زمینه توسعه و ایجاد پارک ­های علم و فناوری را در این کشورها فراهم می ­کند.

جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بین المللی سازی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی که آبان سال جاری در اصفهان برگزار می گردد, در جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای توسعه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری یونسکو در اصفهان (آیریس) مطرح شد و مورد موافقت و استقبال اعضای هیات مدیره این مرکز نهاده شد.

وی ادامه داد: شانزدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی 26 و 27 آبان سال جاری در اصفهان و با هدف معرفی بهترین فن آفرینان و طراحان کسب و کار به وسیله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه دهمین جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای توسعه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری یونسکو در اصفهان (آیریس), دیروز به وسیله فضای مجازی و با حضور همه اعضا از کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی، پاکستان، فرانسه و ایران برگزار گردید، گفت: یکی از برنامه های پیشنهادی در این جلسه، بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی بود که مقرر شد این کار سال جاری و برای نخستین بار با همکاری کشورهای عضو آیریس انجام گردد.

قیصری با اشاره به اینکه بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی از 2 سال گذشته در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار داشت، بیان کرد: این کار بدلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به تعویق افتاده بود.

وی اضافه نمود: در جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای آیریس مقرر شد از هر یک از کشورهای عضو این مرکز حداقل یک طرح فناوری برای حضور در بخش بین المللی جشنواره شیخ بهایی معرفی گردد تا مورد داوری قرار گیرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار امیدواری کرد که بخش بین المللی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در سال های آینده توسعه یابد و کشورهای بیشتری در آن شرکت نمایند.

وی بعلاوه با بیان اینکه گزارش عملکرد و فعالیت های مرکز آیریس در سه سال گذشته در جلسه دیروز ارائه شد، از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت را انتقال فناوری، برگزاری کارگاه های آموزشی داخلی و بین المللی، به اشتراک گذاشتن تجربه ها با کشورهای دیگر و فروش محصولات فناورانه به کشورهای دیگر بیان کرد.

قیصری ادامه داد: دوران کرونا بر روی این اقدامات در 2 سال اخیر تاثیر گذاشت و بعضی از برنامه ها بصورت مجازی برگزار گردید.

مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری(آیریس) به وسیله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاسیس شد و کوشش می نماید تجربه های ایران در این حوزه را به کشورهای در حال توسعه منتقل کند.

این شهرک با سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری بچه ها و نوجوانان در شمال شهر اصفهان واقع است.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی حدود 600 شرکت دانش بنیان و فناور مستقر بوده و برای بیش از هفت هزار و 500 نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد نموده است.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7370

به "طرح بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی با همکاری یونسکو انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی با همکاری یونسکو انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید