ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا در هند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، شاید هیچ کس به اندازه مردم هند از مناقشه ماههای اخیر میان مسؤلان پروژه بزرگترین تلسکوپ جهان و مردم محلی هاوایی شاد نباشد زیرا درصورتیکه این مناقشه به نفع مردم هاوایی تمام گردد، باید شاهد ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در آن سوی جهان یعنی هند باشیم که البته با تصمیم اخیر دادگاه عالی هاوایی دیگر نباید به این جزیره به عنوان محل ساخت چنین تلسکوپی فکر کرد.

ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا در هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

در ماههای اخیر اعتراضات زیادی از سوی مردم محلی هاوایی نسبت به ساخته شدن بزرگترین تلسکوپ دنیا در این جزیره اجرا شده است.

از سالها پیش قرار بود که منطقه مانا که در هاوایی برای پروژه Thirty Metre Telescope موسوم به TMT در نظر گرفته گردد اما مردم محلی این منطقه همیشه اعتراض خود را نسبت به ساخت و ساز این پروژه ابراز نموده اند.

اکنون خبر می رسد که مسؤلان این پروژه به مکان جایگزینی فکر می نمایند و در این میان دو فاکتور موقعیت استراتژیکی و بعد اقتصادی پروژه را نیز مد نظر قرار داده اند.

درصورتیکه این پروژه به هند برسد به احتمال فراوان شاهد ساخت آن در منطقه هانله خواهیم بود.

البته هند تنها گزینه بعدی ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا نخواهد بود و شیلی هم به عنوان یک گزینه محتمل در نظر گرفته شده است.

اگرچه از ابتدا قرار بود تلسکوپ TMT در سال 2015 ساخته گردد اما اکنون و با توجه به معین نبودن مکان ساخت آن، این پروژه بین 18 تا 24 ماه به تعویق افتاده است.

در پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا کشورهای چین، ژاپن، کانادا، آمریکا و هند حضور دارند که سهم هندی ها در این پروژه 10 درصد است.

این تلسکوپ دارای آینه بزرگی به قطر 30 متر است. این آینه متشکل از 492 ساختار شش ضلعی است که با فاصله بسیار ناچیز 2.5 میلیمتری در کنار هم چیده شده اند. آینه دوم این تلسکوپ 3.1 متر قطر دارد که تقریبا برابر با آینه اصلی بسیار از تلسکوپهای امروزی در دنیاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2580

به "ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید