سئول و پکن شایعه ها درباره وضع جسمانی رهبر کره شمالی را رد کردند

به گزارش نوای پرنده پارسی، شبکه آمریکایی سی ان ان با انتشار شایعه ای گزارش کرد که وضع جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی قلبی و عروقی بسیار نامساعد است اما پکن و سئول این اخبار را تکذیب کردند.

سئول و پکن شایعه ها درباره وضع جسمانی رهبر کره شمالی را رد کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های سئول و پکن گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان مبنی بر وخامت حال جسمانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را رد کردند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، شبکه آمریکایی سی ان ان عصر روز گذشته (دوشنبه) به نقل از یک منبع مطلع در دولت آمریکا مدعی شد که حال جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی بسیار نامساعد است.

شب گذشته (دوشنبه) خبرنگار سی ان ان در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: آمریکا اطلاعاتی را زیرنظر دارد مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بعد از یک عمل جراحی در معرض خطر بسیار جدی واقع شده است.

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، این شایعه بعد از آن منتشر شده است که روزنامه ان کی چاپ سئول گزارش کرد که کیم جونگ اون در تاریخ 12 آوریل (24 فرودرین ماه) تحت یک عمل جراحی قلبی-عروقی قرار گرفته است و در تفریحگاهی در ساحل شرقی کره شمالی در حال گذراندن دوره نقاهت خود می باشد.

روزنامه ان کی سئول، تنها به استناد یک منبع در کره شمالی از عمل جراحی رهبر کره شمالی خبر داده بود و هیچ گونه سند و مدرکی در این زمینه ارائه نکرده بود.

بر اساس گزارش راشاتودی، در پی انتشار گزارش روزنامه سئولی، رسانه های غربی از جمله بلومبرگ، واشنگتن تایمز و دیگر رسانه ها شایعه سازی در این زمینه را شروع کردند و مدعی شدند که احتمالاً رهبر کره شمالی در بستر مرگ قرار گرفته است.

اما بعضی دیگر از رسانه ها خبر دادند که چنین گزارش های تأییدنشده ای فاقد ارزش و اعتبار است.

چاد اوکارول بنیانگذار گروه خطر و چهره شناخته شده در مباحث کره شمالی گفت، چندین تئوری متناقض درباره شرایط جسمانی کیم وجود دارد و ماهیت تمامی این گزارش ها متفاوت است.

به گفته اوکارول، یکی از این شایعات می گوید که رهبر کره شمالی در حال بهبودی از یک عمل جراحی است و بعضی دیگر مدعی هستند وی با یک بیماری نامشخص مغزی دست و پنجه نرم می نماید و در کما است. جدیدترین تئوری این است که کیم در حال بهبودی از مشکل قوزک پا است.

وی به نقل از یک منبع آمریکایی گفت که علیرغم تمامی سر و صداهایی که رسانه ها در مورد شرایط جسمانی کیم به راه انداخته اند، باید انتظار داشته باشیم که به زودی رهبر کره شمالی در انظار عمومی حاضر گردد.

طبق گزارش راشاتودی، به دنبال این شایعات یکی از منابع دولت کره جنوبی گزارش کرد که سئول هیچ نشانه غیرعادی در مورد سلامت کیم مشاهده نکرده است و توضیح داد که رهبر کره شمالی تا همین چند روز اخیر در ملاء عام حضور داشته است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در واکنش به شایعه شبکه سی ان ان درباره شرایط جسمانی نامساعد رهبر کره شمالی گفت: هیچ چیز را تأیید نمی کنیم، هیچ فعالیت غیرمعمول در کره شمالی مشاهده نشده است.

از طرف دیگر، یکی از مقام های دپارتمان ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین نیز با رد ادعای سی ان ان توضیح داد که زندگی رهبر کره شمالی در خطر نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4400

به "سئول و پکن شایعه ها درباره وضع جسمانی رهبر کره شمالی را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول و پکن شایعه ها درباره وضع جسمانی رهبر کره شمالی را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید