رجزخوانی اسنایدرِ آمریکایی؛ محمدیان طلسم 9ساله را می شکند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، کایل اسنایدر آزادکار عنوان دار تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در آستانه پیکار های جهانی سال 2022 صربستان در صفحه شخصی خود نوشت: کسب هفت مدال در هفت سال شروع راه است و هشتمین مدال نیز در راه است.

رجزخوانی اسنایدرِ آمریکایی؛ محمدیان طلسم 9ساله را می شکند؟

غیبت ستاره های کشتی آزاد و فرنگی روسیه در مسابقات دنیای بلگراد موجب شده تا بسیاری از قهرمانان نامدار کشتی به کسب مدال طلا در آوردگاه صربستان امیدوار باشند و به نوعی پیکار های دنیای تحت تاثیر غیبت ستارگان تزار ها قرار گیرد.

عبدالرشید سعدالله یف دارنده 2 طلای المپیک، 5 طلا و یک نقره دنیا از بزرگان دنیای کشتی و قهرمان بلامنازع این سال های وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد در دنیا است که به علت محرومیت روسیه یکی از غایبان بزرگ این دوره از مسابقات دنیای است. او تا رسیدن به رکورد 10 طلای دنیا و المپیک الکساندر مدوید برترین آزادکار قرن گذشته تنها 3 مدال دیگر کم دارد. آزادکار مسلمان روسیه قصد داشت با حضور قدرتمند در پیکار های دنیای 2022 و 2023 و بعلاوه المپیک 2024 پاریس به این رکورد برسد.

حال با غیبت سعدالله یف، فضا یک بار دیگر برای کایل اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم باز شده تا پس از 5 سال یک بار دیگر به طلای این وزن دست پیدا کند. اسنایدر در صفحه شخصی خود نوشت: برترین بودن فقط مربوط به روز مسابقه نیست این یک تمرکز بی سرانجام و شدید است که از هر ثانیه هر روز حداکثر استفاده را ببرید، برترین روش زندگی. هفت مدال متوالی در هفت سال تازه آغاز کار است و هشتمی نیز در راه است.

اسنایدر 2 طلا، 2 نقره و یک برنز قهرمانی دنیا را در کارنامه دارد. وی بعلاوه پیروز به کسب مدال طلای المپیک 2016 ریو و نقره 2020 توکیو شده است.

سعدالله یف بعد از المپیک 2016 ریو از وزن 86 به 97 کیلوگرم رفت و در پیکار های دنیای 2017 پاریس برای نخستین مرتبه در فینال مقابل کایل اسنایدر نهاده شد که در آن مبارزه اسنایدر پیروز شد و عنوان قهرمانی دنیا را از آن خود کرد. این 2 آزادکار مطرح دنیا یکبار دیگر در فینال پیکار های دنیای 2018 مجارستان مقابل هم نهاده شدند. اما این مرتبه سعدالله یف بود که در همان یک دقیقه نخست با ضربه فنی حریف خود را شکست داد و قهرمان دنیا شد.

در پیکار های دنیای 2019 علیرغم آنکه سعدلله یف به فینال رسیده بود، اما اسنایدر در مرحله نیمه نهایی مقابل شریف شریف اف از جمهوری آذربایجان بازنده شد و به فینال نرسید. تانک روس در فینال با پیروزی برابر شریف اف چهارمین طلای دنیای خود را گرفت.

اما این 2 در فینال المپیک توکیو یکبار دیگر به هم رسیدند و سعدالله یف با پیروزی مقابل حریف آمریکایی قهرمان المپیک شد و دومین مدال طلای خود را نیز صید کرد. 2 ماه بعد از المپیک توکیو، اسنایدر و سعدالله یف برای سومین مرتبه در فینال پیکار های دنیای 2021 اُسلو با هم روبرو شدند که باز هم تانک روس پیروز شد حریف آمریکایی خود را شکست دهد و پنجمین طلای دنیا خود را کسب کند.

اسنایدر در حالی در اُسلو به فینال راه یافت که مجتبی گلیج نماینده کشورمان در نیمه نهایی تنها چند ثانیه با پیروزی مقابل اسنایدر و حضور در فینال فاصله داشت که با یک اشتباه برابر او بازنده شد.

سال جاری نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان محمدحسین محمدیان است که در المپیک توکیو با شکستی دور از انتظار برابر الیزبار اودیکادزه گرجستانی در همان کشتی نخست از دور رقابت ها حذف شد. گلیج این حریف گرجستانی را در دنیای اُسلو شکست داده بود.

سال جاری نماینده وزن 97 کیلوگرم گرجستان در صربستان گیوی ماتچارشاویلی است. محمدیان پس از 4 سال دوری از مسابقات در اواخر سال 98 و در تورنمنت متئو پولیکونه ایتالیا داشت در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کایل اسنایدر قهرمان دنیا و المپیک از آمریکا با ضربه فنی به پیروزی رسید.

حال باید دید که محمدیان میتواند طلسم شکنی کند و بعد از 9 سال ایران را در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال طلا کند. رضا یزدانی در پیکار های دنیای سال 2013 بوداپست مجارستان برای آخرین مرتبه ایران را در این وزن صاحب مدال طلا کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7687

به "رجزخوانی اسنایدرِ آمریکایی؛ محمدیان طلسم 9ساله را می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجزخوانی اسنایدرِ آمریکایی؛ محمدیان طلسم 9ساله را می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید