دِزَک، باشکوه ترین قلعه شهرکرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، دزک، قلعه ای است در روستایی به نام دزک که در استان چهارمحال و بختیاری در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد واقع شده است. قلعه دزک در جنوب شرق روستای دزک قرار گرفته است.

دِزَک، باشکوه ترین قلعه شهرکرد

https://deltapayamvideo.arvanvod.ir/vXROW09Ljl/1obMeDla7m/h-360-800k.mp4

قلعه دزک کجاست؟

قلعه دزک منزل مسکونی چند نسل از ایلخانان بختیاری بوده که نویسندگان متعدد ایرانی و خارجی همانند هنری رنه دالمانی و غیره از آن ها با تحسین یاد نموده اند. قلعه دزک در سال 1292 قمری به وسیله امیرمفخم بختیاری، از خوانین بزرگ هفت لنگ بختیاری بنا شد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

این بنای تاریخی که دو طبقه دارد، به عنوان یک قلعه با استحکامات نظامی ساخته شد، اما بعد با تغییراتی که در آن صورت گرفت و طراحی جدیدی که در داخل اتاق ها انجام شد،کاملا شکل یک کاخ به خود گرفت، بنابراین می توان آن را کاخ قلعه نیز نامید. طبقه اول عمارت، یک هشتی ورودی در وسط دارد که از دو طرف به محوطه بزرگ قلعه منتهی می گردد.

تالار آینه این مجموعه از آثار خیلی شاخص آن به شمار می آید. چهار محل از نقاشی های دیواری این تالار است که به صورت شیشه نقاشی دو پوسته عکس درهم در آنجا واقع شده است. نمای آن کاملا سه بعدی است و نمونه های مشابه آن در دنیا بسیار کمیاب است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری تجربه یک پاریس گردی هیجان انگیز + ویدیو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7751

به "دِزَک، باشکوه ترین قلعه شهرکرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دِزَک، باشکوه ترین قلعه شهرکرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دِزَک، باشکوه ترین قلعه شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید