خبرنگاران آتش پارک ملی سالوک اسفراین مهار شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، بجنورد - خبرنگاران - فرماندار اسفراین گفت: با تلاش گروه های محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی، آتش سوزی ارتفاعات پارک ملی سالوک این شهرستان پس از حدود هشت ساعت مهار شد.

خبرنگاران آتش پارک ملی سالوک اسفراین مهار شد

طاهر رستمی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: برای مهار آتش ارتفاعات سالوک، علاوه بر عوامل محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اسفراین، از همکاری گروههایی از شهرستان های جاجرم، گرمه، بجنورد و نیز نیروهای محلی منطقه کمک گرفته شد.

وی افزود: به دلیل وزش باد در منطقه و احتمال شعله ور شدن دوباره آتش، نیروهای یگان حفاطت محیط زیست تا چند ساعت آینده در پارک ملی سالوک حضور خواهد داشت.

رستمی با بیان اینکه هنوز ارزیابی درستی از گستره محدوده آتش سوزی، خسارات وارد شده و علت حادثه معین نداریم، گفت: طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، که سه شنبه شب با موضوع آتش سوزی پارک ملی سالوک برگزار گشت، با هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، در صورت معین شدن عاملی انسانی در بروز این حادثه، با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران پارک ملی سالوک با گستره 20 هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن 2 پارک ملی سالوک و ساریگل، 2 منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5361

به "خبرنگاران آتش پارک ملی سالوک اسفراین مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش پارک ملی سالوک اسفراین مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید