جشنواره مراکش شروع شد، گرامیداشت کیارستمی و نمایش رفتن

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، بلا تار که فیلمسازی رادیکال است و بیش از همه برای فیلم هایی چون مردی از لندن و اسب تورین شناخته می گردد در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مراکش سخنرانی دلگرم کننده و فارغ از سیاستی درباره فضایل انسانی سینما داشت.

جشنواره مراکش شروع شد، گرامیداشت کیارستمی و نمایش رفتن

وی گفت: ما همه اینجا هستیم زیرا به قدرت سینما باور داریم. همه ما به انسان بودن و کرامت انسان و عزت زندگی اعتقاد داریم و من امیدوارم در این دوره شاهد تماشای فیلم هایی زیبا باشیم.

این مراسم با نمایش فیلم کیم لی-وون با عنوان دوران سایه ها آغاز به کار کرد.

تار ریاست هیات داورانی را برعهده دارد که متشکل از یاسمین ترینکا بازیگر ایتالیایی، فاطیما هرندی بازیگر مراکشی، کالکی کوچلین بازیگر هندی-فرانسوی، برونو دومونت کارگردان فرانسوی، سوزان کلمنت بازیگر کانادایی، جیسون کلارک بازیگر آمریکایی، بیلی آگوست کارگردان سوئدی و لیساندرو آلونسو کارگردان آرژانتینی است.

مراکش سال جاری میزبان پل ورهوفن کارگردان فیلم او و ایزابل آجانی بازیگر فرانسوی، شینیا تسوکاماتو کارگردان ژاپنی و عبدالرحمان تونسی بازیگر مراکشی نیز هست که برای دستاوردهای هنری شان تجلیل می شوند. پل هیگیس آمریکایی و پاول لانجین کارگردان روسی در این دوره در کنار ورهوفن مستر کلاس هایی برگزار می نمایند.

سال جاری این جشنواره با تمرکز بر سینمای روسیه برگزار می گردد و فیلمسازان روسی متعددی در این جشن سالانه حضور خواهند داشت.

در این جشنواره همچنین یاد عباس کیارستمی کارگردان فقید ایرانی نیز گرامی داشته می گردد.

بخشی از این جشنواره نیز به هالیوود اختصاص می یابد که در ادامه کوشش های دولت برای جذب سرمایه گذاران آمریکایی برای رونق سینمای این کشور مورد نظر است. سال پیش و در کمتر از یک ماه پس از حملات پاریس این جشنواره با حضور فرانسیس فورد کاپولا و بیل موری برگزار گردید. در سال های اخیر مارتین اسکورسیزی، جیمز گری، مدس میکلسون، شارون استون و ماریون کوتیار از جمله چهره های برجسته سینمای دنیا بودند که در این جشنواره حضور یافتند.

فیلم رفتن ساخته نوید محمودی که نماینده افغانستان در بخش اسکار خارجی زبان بود در کنار یاری نماینده، متناسب، چاقو در آب زلال و شفاف و قلب سنگی در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد. رفتن امروز 14 آذر ماه اکران می گردد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مراکش از 2 تا 10 دسامبر (12 تا 20 آذر) برگزار می گردد.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2721

به "جشنواره مراکش شروع شد، گرامیداشت کیارستمی و نمایش رفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره مراکش شروع شد، گرامیداشت کیارستمی و نمایش رفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید