تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : استارتاپ های خلاقانه ای در عصر شیوع کرونا به سوی میلیاردی شدن پیش می فرایند و آینده درخشانی را در برابر خود می بینند و به دنبال توسعه هر چه بیشتر خود هستند.

تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا

به گزارش خبرنگاران، استارتاپ ها به عنوان موتور پیشران اقتصاد نوین جهانی امروزه تاثیر بی چون و چرایی در ثروت آفرینی دارند. فوربس در همکاری با ترو بریج با بررسی چند صد استارتاپ بهترین شرکت هایی که آینده روشنی در پیش روی خود دارند و با سرمایه گذاری خطر پذیر خود در راه معرفی میلیاردرهای جدید جهان هستند را انتخاب کرده است.

این استارتاپ ها با بررسی دقیق گروه تحقیقات فوربس انتخاب و با مدیران عامل و بنیان گذاران آن ها گفت و گو شده است. نکته مهم این استارتاپ ها در حوزه فعالیت آن هاست که با شیوع بیماری کووید-19 رونق دو چندانی گرفته اند و آینده درخشانی در پیش روی خود دارند.

در این گزارش به بررسی 4 استارتاپ درخشان سال 2020 که به دنبال میلیارد دلاری شدن هستند را بررسی می کنیم.

استخدام آفریقایی ها برای غول های فناوری

آندلا - Andela

مدیرعامل: جرمی جانسون

بنیانگذاران: ایینولووا ابویجی، ایان کارنوال، نادایار انگیسی، جرمی جانسون، کریستینا ساس

درآمد تقریبی سال 2019: 50 میلیون دلار

سرمایه گذاران اصلی: چان زاکربرگ اینتیاتیو، سی آر ای ونتور کاپیتال، جنریشن اینوستمنت منیجمنت، اسپارک کاپیتال

استارتاپ آندلا از دفتر مرکزی خود در نیویورک با شناسایی و آموزش توسعه دهندگان نرم افزار در آفریقا و سپس متصل کردن آنان به تیم های مهندسی از راه دور شرکت هایی مانند مایکروسافت، فیس بوک و گوگل در راستای جبران کمبود کارگران حوزه فناوری در ایالات متحده تلاش می کند.

جرمی جانسون 36 ساله، دو ماه پس از راه اندازی اولین استارتاپ خود یعنی شرکت آموزش آنلاین 2U در سال 2014، شرکت آندلا را تأسیس کرد. او می گوید: استارتاپ ما به خط اصلی متصل کننده اکوسیستم های حوزه فناوری در سراسر آفریقا به آمریکا تبدیل شده است.

اگرچه بیماری همه گیر کووید-19 سرعت رشد برنامه های توسعه آندلا را به دلیل توقف استخدام توسط شرکت های فناوری کاهش داده است، اما جانسون معتقد است که در بلند مدت میل شرکت ها برای استخدام کارگرانی که هزاران مایل دورتر هستند افزایش می یابد.

کپسول، نسل جدید سرویس دارویی

کپسول - Capsule

مدیر عامل: اریک کیناریوالا

بنیانگذار: اریک کیناریوالا

درآمد تقریبی سال 2019: 100 میلیون دلار

سرمایه گذاران اصلی: گلید بروک کاپیتال، تی سی وی، ثریو کاپیتال

حدود پنج سال پیش کیناریوالا حدود یک ساعت در صف یکی از شعب داروخانه زنجیره ای دوین رید منتظر ماند تا داروی مورد نیاز برای درمان عفونت سینوسی خود را دریافت کند، اما هنگامی که نوبتش شد فهمید که این موجودی این دارو در داروخانه تمام شده است. این تجربه او را بر آن داشت تا استارتاپ کپسول را در شهر نیویورک پایه گذاری کند. این استارتاپ به عنوان یک داروخانه همیشه در دسترس، با ثبت سفارش از طریق از طریق پیام کوتاه و اپلیکیشن، داروهای مورد نیاز شما را حداکثر در دو ساعت و از طریق پیک رایگان به شما تحویل می دهد.

کیناریوالا معتقد است که در طول بحران شیوع کووید-19، کپسول از یک ابزار برای راحتی بیشتر افراد به یک ضرورت در زندگی آنان شد. حالا این استارتاپ با موفقیت گسترده در بازار نیویورک و سرازیر شدن ثروت به سوی حساب های بانکی به دنبال توسعه فعالیت خود است. کیناریوالا 37 ساله، فارغ التحصیل MBA در دانشگاه استنفورد است. او مس خواهد در یک سال و نیم آینده کپسول را در بسکمک از نقاط آمریکا توسعه دهد و از مرزهای نیویورک فراتر رود.

باشگاه بدنسازی در خانه

میرور - Mirror

مدیر عامل: برین پاتنام

بنیانگذار: برین پاتنام

درآمد تقریبی سال 2019: 45 میلیون دلار

سرمایه گذاران اصلی: لرر هیپائو، پوینت 72 ونتور، اسپارک کاپیتال

میرور استارتاپ مستقر در نیویورک سیتی است که که از طریق برنامه پولی خود خانه را به یک باشگاه ورزشی حرفه ای تبدیل می کند. این اپلیکیشن ماهانه 39 دلار از متریان خود دریافت می کند تا کاربر بتواند از کلاس های ورزشی نامحدود آن از کاردیو تا یوگا استفاده کنند. پاتنام، بالرین 36 ساله ای که بنیانگذار یک بوتیک تناسب اندام به نام ریفاین متد نیز است، دو سال پیش این استارتاپ را روانه بازار کرد. او می گوید که در حال حاضر که باشگاه ها و سالن های ورزشی بدنسازی تعطیل هستند و کارگران نیز در خانه اند، شرایط بازار میرور فوق العاده است. او می گوید که استارتاپ میرور کریسمس را در ماه آوریل تجربه کرده است!

استارتاپی برای پزشکان و بیماران

ویو - Weave

مدیر عامل: براندون رودمن

بنیانگذاران: براندون رودمن، جارد رودمان، کلینت بری

درآمد تقریبی سال 2019: 50 میلیون دلار

سرمایه گذاران اصلی: کاپیتال ونتور، کاتالیست اینوستورز، کراس لینک کاپیتال، لید اج کاپیتال، تایگر گلوبال منیجمنت

براندون رودمن در سال 2008 اولین شرکت خود را با نام Recall Solutions راه اندازی کرد تا به دندانپزشکان کمک کند که بتوانند قرار ملاقات های خود را از طریق تلفن معین کنند. او خیلی زود متوجه شد که ارسال پیام کوتاه از تماس تلفنی می تواند کارآمدتر باشد. رودمن 39 ساله می گوید: تلفن هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما هیچ کس آن را قدرتمندتر نکرده است.

او در سال 2011 این ایده را برای راه اندازی استارتاپWeave استفاده کرد و شرکت خود را در شهر لهی ایالت یوتا بنا نهاد. این استارتاپ در ابتدا بر روی دندانپزشکان متمرکز شد و سپس حوزه فعالیت خود را به متخصصان بینایی سنجی، کلینیک ها، دامپزشکان و سایر متخصصان گسترش داد. بیشتر این مشترکان استارتاپ Weave ماهانه 595 دلار برای استفاده از سرویس هایی مانند تلفن های VoIP، پایانه های پرداخت و پیامک های دو طرفه پرداخت می کنند. با گسترش ویروس کرونا این استارتاپ دست به بازنگری در فعالیت های خود زد و یک اتاق انتظار ارتباطی ویژه برای خود افزود که بیماران پیش از رسیدن به مطب و کلینیک از طریق پیامک زمان ورود خود را با پزشکان هماهنگ کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5212

به "تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید