به گفته WHO شیوع سویه اومیکرون، انتها کرونا را تأیید می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا سازمان جهانی بهداشت از شروع مرحله نو همه گیری کووید-19 با سویه اومیکرون در اروپا اطلاع داد که می تواند تئوری نزدیک بودن انتها این همه گیری را تایید کند.

به گفته WHO شیوع سویه اومیکرون، انتها کرونا را تأیید می نماید

در گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، هانس کلوگ مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفته است سویه اومیکرون کرونا فصل تازهی را در همه گیری این ویروس باز نموده که می تواند به پایان آن منجر گردد.

وی با هشدار در خصوص سویه اومیکرون که تا ماه مارس (حدود دو ماه دیگر) احتمالا60 درصد مردم اروپا را درگیرخواهد کرد، بار دیگر همگان را به مراقبت و هوشیاری در برابر ویروس کرونا فرا خواند.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود: پس از فروکش کردن موج اومیکرون، مصونیت کلی برای چند هفته و چند ماه وجود خواهد داشت که این امر یا نتیجه تزریق گسترده واکسن است و یا به علت مصونیت ناشی از ابتلای افراد و تا حدی به علت تغییر فصل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اومیکرون 21 ساعت روی پوست می ماند

البته کلوگ تاکید نمود: هنوز وارد دوران بوم گیری (آندمیک) نشدیم. بوم گیری یعنی می توانیم پیش بینی کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این ویروس چندین بار ما را غافلگیر نموده است و باید محتاط باشیم.

به گفته مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت در شرایط تازه و همزمان با افزایش مبتلایان، کوشش ها نه تنها برای شکستن چرخه انتقال و گردش ویروس است بلکه تمرکز به کمتر شدن میزان اختلال ناشی از ابتلا و حمایت از افراد آسیب پذیر خواهد بود.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7567

به "به گفته WHO شیوع سویه اومیکرون، انتها کرونا را تأیید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گفته WHO شیوع سویه اومیکرون، انتها کرونا را تأیید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید