اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن

به گزارش نوای پرنده پارسی، رد شدن ویزای شینگن از طرف سفارت خبری بد و ناگوار است اما قطعاً با شنیدن این خبر به آخر جهان نمیرسیم! از آنجایی که هر مشکل راه حلی دارد، با ارائه روش های درست می توانید مجدداً درخواست ویزا داده و حتی مهر ویزا را هم دریافت کنید! چگونگی آن را در ادامه مطلب شرح خواهیم داد.

اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن

رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن به این معنا نیست که دیگر نمی توانید مجدداً درخواست ویزا داده یا ویزا دریافت کنید. بلکه هر سفارت بنا به دلایلی درخواست ویزای متقاضیان را رد می نماید؛ بنابراین باید ابتدا نامه ریجکتی را با دقت مطالعه نموده و علت رد شدن جواب ویزا را متوجه شوید و پس از برطرف علت ریجکتی مجدداً درخواست خود را به سفارت ارائه دهید. از این رو قبل از هر چیز علت های رد شدن ویزای شینگن را آنالیز می کنیم.

.

دلایل رد شدن ویزای شینگن

مدارکی که به سفارت ارائه داده می گردد، مبنای اصلی تصمیم گیری افسر سفارت جهت پذیرفته یا رد شدن درخواست هر متقاضی خواهد بود؛ بنابراین هنگام پر کردن فرم کاملاً دقت کنید که پاسخ ها مغایرتی با مدارک ارائه شده نداشته باشد. در مجموع موارد زیر باعث رد شدن جواب ویزای متقاضی خواهد شد:

نامعتبر بودن پاسپورت: هر پاسپورت هنگام درخواست بایستی حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت کمتر از 7 ماه باشد یا پاسپورت صفحه خالی جهت چسباندن برگه ویزا نداشته باشد یا حتی پاسپورت بنا به هر دلیلی مخدوش یا آسیب دیده شده باشد، به احتمال زیاد جواب ویزای شینگن متقاضی رد خواهد شد.

ارائه مدارک جعلی: در صورتی که سند ملکی، مدارک شغلی یا آدرس محل کار و سکونت را اشتباه به سفارت ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

تعیین نبودن هدف از سفر: هنگام درخواست بایستی هدف شما از سفر تعیین باشد. به عنوان مثال اگر هدف توریستی است ارائه رزرو بلیط و واچر هتل الزامیست یا اگر برای ملاقات با اقوام می روید باید مدارک مربوطه را در پرونده خود داشته باشید. چنانچه مدارک با هدفی که تعیین نموده اید مغایرت داشته باشد جواب ویزای شینگن شما منفی خواهد بود.

قانع نشدن افسر سفارت جهت بازگشت متقاضی پس از اتمام اعتبار ویزا: این مسئله بیشترین دلیل رد شدن ویزا را در برمی گیرد. ارائه مدارک شغلی، ارائه سند ملکی، داشتن وابستگی عاطفی در کشور مبدأ و داشتن سابقه سفر تأثیر بسیار زیادی در مثبت بودن جواب ویزا دارد.

داشتن سو سابقه: داشتن سوابقی مانند پخش مواد مخدر، اقدامات تروریستی، سابقه کودک آزاری، مشارکت در جرائم سازمان یافته و … باعث ریجکت شدن درخواست ویزا خواهد شد.

داشتن سوابق ریجکتی: اگر درخواست ویزای شما توسط یکی از سفارت های حوزه شینگن رد شده است. بهتر است حداقل 8 ماه صبر نموده و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنید. اگر زودتر از این زمان درخواست خود را ارائه دهید به احتمال زیاد مجدداً ریجکت خواهید شد.

ناهماهنگی تاریخ سفر با برنامه ارائه شده: چنانچه برنامه سفری که ارائه داده اید با تاریخ بلیط یا برگه رزرو مغایرت داشته باشد. درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

15 دلیل رد شدن ویزای شینگن

.

اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزا شینگن

حال اگر مدارک را به صورت کامل ارائه داده اما باز هم جواب ویزا رد شد چه اقداماتی می توان انجام داد. همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد قبل از هر اقدامی بایستی دلیل ریجکتی را متوجه شویم و سپس آن را برطرف نموده و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنیم.

چه زمانی برای برطرف ریجکتی اقدام کنیم؟

به طور معمول جواب ویزا 14 روز کاری بعد از انگشت نگاری و در صورت احتیاج مصاحبه به صورت نامه به متقاضی اعلام می گردد. اگر جواب مثبت باشد که می توانید برای سفر به اروپا آماده شوید؛ اما اگر جواب منفی باشد، علت رد شدن جواب ویزا را مطالعه نموده و در ادامه اقدامات زیر را انجام دهید:

پس از دریافت نامه ریجکتی، فرم اعتراض را از سفارت مورد نظر گرفته و آن را به زبان انگلیسی یا هر زبانی که مورد تائید سفارت است پرکنید.

مدارکی را که افسر سفارت به آن ها ایراد گرفته و باعث رد شدن جواب ویزا شده است تقویت نموده و همراه با نامه ریجکتی به سفارت تحویل دهید.

این نکته را مدنظر داشته باشید که شما فقط 30 روز پس از دریافت ویزا مهلت دارید نامه اعتراض را به سفارت تحویل دهید.

جواب اعتراض 14 تا 30 روز کاری پس از اقدام مجدد اعلام خواهد شد.

جهت دریافت ویزای شینگن، برطرف ریجکتی ویزا، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3824

به "اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید