استقلال و پرسپولیس در جهت ماشین سازی، وزارت ورزش، خصوصی سازی می کند یا رهاسازی؟! خبرنگاران

به گزارش نوای پرنده پارسی، طی سالیان اخیر هرگاه اسم دو تیم تراکتور و ماشین سازی به گوش مان خورده، ناخودآگاه نام محمدرضا زنوزی به ذهن مان متبادر می شود.

استقلال و پرسپولیس در جهت ماشین سازی، وزارت ورزش، خصوصی سازی می کند یا رهاسازی؟! خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران، مالک متمول دو باشگاه تبریزی که دوران کم فراز و پُر نشیبِ حضورش در فوتبال، در نهایت به نامه ای منجر شد که طی آن ماشین سازی تبریز به نوعی تعلیق شد و ادامه فعالیت این باشگاه در میانه لیگ بیستم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. اینکه چرا در اینجای فصل چنین تصمیمی درخصوص این تیم باسابقه تبریزی گرفته شده، موضوعی است که قصد نداریم در این گزارش به آن پبردازیم بلکه هدف نگاهی بر جهت طی شده زنوزی طی سال های مالکیت بر این دو باشگاه است.

زنوزی در مردادماه 1396 و در خردادماه 1397 به ترتیب مالکیت باشگاه ماشین سازی و تراکتورسازی (تراکتور فعلی) را در اختیار گرفت. از آن پس انتظاری که جامعه فوتبال از دو تیم تبریزی داشت، تعالی و موفقیت روزافزون بود ولی برخلاف انتظارات و هزینه های سنگین زنوزی، این دو تیم علی الخصوص تراکتور به هیچ افتخار خاصی جز یکبار قهرمانی در جام حذفی (در فصل 99-98 با شکست 3 بر 2 استقلال) نرسیدند. با نگاهی اجمالی بر تصمیمات و نوع نگاه مدیریتی زنوزی می توان دریافت که مالک متمول تراکتور با نگاه صرفا مالی و مالی وارد فوتبال شده ولی نتیجه تصمیماتش برای هواداران پرشور تبریزی، تقریبا هیچ بوده که حتی منجر به اعتراضات هواداران تراکتور به زنوزی هم شده است. با این وجود اما اگر یک گام به عقب بگذاریم و به سال های قبل از واگذاری دو تیم تبریزی به زنوزی برگردیم، می توان دریافت که برای این خصوصی سازی، کار کارشناسی انجام نشده و بدون بررسی صلاحیت مالک متمول، صرفا رهاسازی اجرا شده است.

این روزها اما 600 کیلومتر دورتر از تبریز، بحث خصوصی سازی دو باشگاه پایتخت نشین توسط دولتِ روحانی مطرح شده که نگرانی های را هم ایجاد کرده است. نگرانی هایی از جنس همان عاقبتی که برای تراکتور و ماشین سازی رقم خورده و یک مالک مانده با میلیون ها چشم نگران هوادار. در حالی که کارشناسان ورزش، اقتصاد و بورس نگرانی های خود را از خصوصی سازی عجولانه و کارشناسی نشده سرخابی ها اعلام کردند ولی گویا سلطانی فر و دوستانش سعی دارند در واپسین روزهای دولت تدبیر و امید در نقش قهرمان ظاهر شده و برای 60-70 میلیون هوادار، معجزه کنند. اما آنچه طی سالیان گذشته از تصمیمات سلطانی فر دیدیم، چیزی جز سوءمدیریت و بدهی های سنگین ریالی و ارزی نبوده است و با همین دست فرمان، نمی توان آینده خوشی در خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس متصور بود. کارشناسان امر اذعان دارند که این واگذاری عجولانه به بخش خصوصی، نه تنها می تواند دولت بعد را با بحرانی جدی روبرو کند بلکه برای آینده این دو باشگاه پرهوادار نیز نوعی تهدید به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6481

به "استقلال و پرسپولیس در جهت ماشین سازی، وزارت ورزش، خصوصی سازی می کند یا رهاسازی؟! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس در جهت ماشین سازی، وزارت ورزش، خصوصی سازی می کند یا رهاسازی؟! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید