ابراز نگرانی آمریکا از عملیاتی شدن اس-400 در ترکیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حدس ها درباره آزمایش قریب الوقوع اس-400 در ترکیه، به آنکارا درباره عملیاتی کردن این سامانه پدافندی هشدار داد.

ابراز نگرانی آمریکا از عملیاتی شدن اس-400 در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برآورد ها درباره تدارک ترکیه برای آزمایش سامانه پدافند موشکی اس-400، درباره این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرد.

بعضی منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که ترکیه میخواهد رادار های سامانه پدافند موشکی اس-400 خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

به ادعای این منابع، ترکیه میخواهد با فعال کردن رادار های سامانه موشکی اس-400 از آن ها علیه جنگنده های اف-16 یونان استفاده کند. شبکه بلومبرگ هم گزارش داده بود که ترکیه روز های آینده میخواهد سامانه اس-400 خود را آزمایش کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، در بیانیه یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضوع آمده است: ما از گزارش ها آگاه هستیم. ما به مخالفت قاطعانه خود درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس-400 ادامه می دهیم.

این سخنگو اضافه کرد: ما عمیقا درباره گزارش های موجود مبنی بر اینکه کوشش های ترکیه برای عملیاتی کردن اس-400 ادامه دارد، نگران هستیم. اقدام ما در تعلیق (مشارکت) در برنامه (فراوری مشترک) اف-35 در پاسخ به خرید اس-400 انجام شد و نشاندهنده جدیت دولت درباره این موضوع است.

مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد، رئیس جمهور ترکیه و مقام های دولتش موضع واشنگتن (در مخالفت با خرید و استفاده از اس-400) را درک نمایند.

اظهارنظر تازه واشنگتن به آنکارا درباره اس-400 روسیه در حالی مطرح شده که مقام های آمریکایی پیش از این بار ها به ترکیه درباره تبعات خرید و عملیاتی کردن این سامانه هشدار داده اند.

آمریکا و متحدانش اعلام نموده اند که استفاده ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از اس-400، تهدیدی برای این ائتلاف نظامی غربی است، اما آنکارا این موضوع را رد و بر نیازش به این سامانه برای دفاع از ترکیه تاکید نموده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5260

به "ابراز نگرانی آمریکا از عملیاتی شدن اس-400 در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آمریکا از عملیاتی شدن اس-400 در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید