آمادگی ایتالیا برای مشارکت در امحای سلاح های شیمیایی سوریه

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: ایتالیا موافقت خود را با آماده کردن یک بندر برای استفاده در انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به کشتی هایی که قرار است این سلاح ها در آن از بین برود، اعلام نموده است.

آمادگی ایتالیا برای مشارکت در امحای سلاح های شیمیایی سوریه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت خارجه ایتالیا روز گذشته اظهار داشت، این کشور حاضر است تا یکی از بنادر خود را در اختیار نیروهای بین المللی قرار دهد تا به وسیله آن سلاح های شیمیایی سوریه به کشتی هایی که قرار است در آن این سلاح ها از بین برود، منتقل گردد.

بر اساس این گزارش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواهان از بین رفتن کلیه زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه تا 30 ژوئن 2014 میلادی شده است.قرار است کشتی های دانمارکی و نروژی همه سلاح های شیمیایی سوریه را به وسیله بندر لاذقیه بارگیری نموده و این سلاح ها به وسیله بندری در ایتالیا به یک کشتی آمریکایی منتقل شده و در دریا از بین برود.

هنوز معلوم نیست که سلاح های شیمیایی سوریه به چه طریقی از کشتی های دانمارکی و نروژی به کشتی آمریکایی منتقل خواهد شد. یک مقام رسمی وزارت خارجه ایتالیا تاکید نموده است که استفاده از بندری در ایتالیا حداکثر میزان مشارکت این کشور در این عملیات خواهد بود و سلاح های شیمیایی سوریه به هیچ وجه وارد مرزهای ایتالیا نخواهد شد.

این مقام ایتالیایی اشاره به نام بندری که قرار است سلاح های شیمیایی سوریه به وسیله آن بارگیری گردد ننموده است.سوریه مخالفت خود را با انتقال سلاح های شیمیایی به آمریکا اعلام نموده است.نقشه راه امحای سلاح های شیمیایی سوریه ماه گذشته توسط سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی تنظیم شده است. این سازمان مهمترین اولویت خود را خارج کردن سلاح های شیمیایی از سوریه تا انتها سال 2013 میلادی مشخص نموده است.

بحران داخلی سوریه از مارس 2011 میلادی تاکنون ادامه داشته و در این مدت بیش از 126 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2198

به "آمادگی ایتالیا برای مشارکت در امحای سلاح های شیمیایی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایتالیا برای مشارکت در امحای سلاح های شیمیایی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید