یادی از نوای عاشقانه کیف انگلیسی

به گزارش نوای پرنده پارسی، خاطرات مستانه کیف انگلیسی با صدای موسیقی گشته خزان در ذهن بسیاری از ما رنگ می گیرد. شخصیت های ماندگار این سریال با نوای این موسیقی در قاب تلویزیون نقش بستند و تا سال ها ماندگار شدند.

یادی از نوای عاشقانه کیف انگلیسی

به گزارش خبرنگاران، قطعه گشته خزان با صدای علیرضا قربانی و آهنگ سازی فرهاد فخرالدینی، نقش بسیار مهمی در سریال تاریخی کیف انگلیسی اثر ماندگار ضیاءالدین دری ایفا کرد. نوای این موسیقی با شخصیت های ماندگار مستانه و منصور ادیبان که در دنیای سیاست، روایت عاشقانه ای را رقم می ردند، همراه شد؛ تا تصویر ماندگاری از این کاراکترها در ذهن مخاطب باقی بماند.

موسیقی را یکی از عوامل ماندگاری آثار نمایشی می توان دانست. کافی است یادی از فیلم ها و سریال های ماندگاری همچون مادر، هزار دستان، دلشدگان، دوئل و ... کنیم تا نوای موسیقی آنها نیز در گوشمان طنین بیندازد. کیف انگیلسی هم از جمله مجموعه هایی است که با نوای موسیقی خود در ذهن بسیاری ماندگار شد.

فرهاد فخرالدینی که هم اکنون یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است، آهنگسازی سریال های دیگری همچون سربه داران به کارگردانی محمدعلی نجفی، امام علی (ع) به کارگردانی داوود میرباقری، بوعلی سینا به کارگردانی کیهان رهگذار و روزی روزگاری به کاگردانی امرالله احمدجو را نیز بر عهده داشت.

مجموعه کیف انگلیسی داستان شخصیت سیاست مدار و روشنفکری به نام منصور ادیبان را روایت می کرد. این مجموعه به کارگردانی زنده یاد ضیاءالدین دری از مجموعه های موفق تلویزیونی در دهه 80 محسوب می شد.

علی مصفا، لیلا حاتمی، محمدرضا شریفی نیا، سیروس گرجستانی، صبا کمالی، قطب الدین صادقی و حسام نواب صفوی از جمله بازیگرانی بودند که در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 88

به "یادی از نوای عاشقانه کیف انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادی از نوای عاشقانه کیف انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید