عملیات تکمیلی پروژه تغذیه مصنوعی دشت حمیران در پارسیان افتتاح شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ظهر شنبه در این مراسم ضمن تقدیر از استاندار، فرماندار و اهالی روستای حمیران عنوان نمود: آبخوان حمیران یکی از آبخوان های مهم در غرب استان هرمزگان به حساب می آید که سالانه 93 سانتی متر افت دارد و احتیاج به احیای این آبخوان از ضروریات منطقه است.

عملیات تکمیلی پروژه تغذیه مصنوعی دشت حمیران در پارسیان افتتاح شد

ملایی گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه، بهره گیری از تمامی ظرفیت های آبی دارای اهمیت، ضرورت ویژه ای برای انجام آن احساس می شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نگهداشت سیلاب مسیل های مشرف به دشت بنو، جلوگیری از هدر رفت آن و انتقال آن به سفره های آب زیرزمینی به منظور تغذیه این منابع مهم آبی در منطقه مهم ترین هدف اجرای این طرح بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح بهبود کمی و کیفی منابع آبی کشاورزی است که با توجه به محرومیت منطقه باعث ایجاد و ثبات اشتغال درزمینهٔ کشاورزی خواهد شد.

ملایی بیان داشت: کنترل سیلاب به منظور کاهش خسارات و جلوگیری از فرسایش خاک در این منطقه نیز از سایر اهداف این طرح است همچنین طرح بند انحرافی تغذیه مصنوعی دشت حمیران از سیاست های کلان دولت به منظور برقراری توسعه پایدار در منطقه به حساب می آید.

وی درباره میزان هزینه انجام این طرح نیز گفت: میزان هزینه طرح 25 میلیارد ریال با به کارگیری توان بخش خصوصی انجام گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان درباره معینات این طرح نیز بیان نمود: از معینات فنی این طرح می توان به نوع سرریز اوجی آزاد به طول 45 متر، ارتفاع تاج 9.3 متر از بستر رودخانه، آورد سیلاب طرح 200 هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکی 20 هزار مترمکعب و حجم عملیات بتنی 2.8 هزار مترمکعب اشاره نمود.

در ادامه این مراسم فریدون همتی استاندار هرمزگان استاندار با تأکید بر اینکه تحریم ها نمی تواند مانعی برای فعالیت های اقتصادی و صنعتی کشور باشد، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید از ظرفیت بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری و انجام پروژه های مهم استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در امسال شاهد کلنگ زنی احداث دو پروژه پتروشیمی به همراه احداث نیروگاه برق جهت تأمین برق موردنیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خواهیم بود که این پروژه ها می تواند تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور و منطقه داشته باشد.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران، گفت: طی مذاکرات انجام گردیده 10 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی جهت تخصیص به پروژه های معرفی گردیده از سوی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان معین گردیده است و سرمایه گذاران نگرانی نسبت به تسهیلات بانکی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 308

به "عملیات تکمیلی پروژه تغذیه مصنوعی دشت حمیران در پارسیان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات تکمیلی پروژه تغذیه مصنوعی دشت حمیران در پارسیان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید