سهم حوزه زیست فناوری دریا در فراوری ناخالص ملی افزایش می یابد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد پورکاظمی در نشست مشخص راهکارهای فنی و قانونی حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش دریا با عنوان نشست تعامل و مشارکت با شرکت های دانش بنیان گفت: از عنایت ویژه ستاد توسعه زیست فناوری در شکل گیری این کارگروه قدردانی می کنیم و از این اتفاق به عنوان یک فرصت مناسب برای رشد و توسعه محصولات زیست فناورانه در حوزه دریا و توسعه شرکت های دانش بنیان از نظر کیفی و کمی استفاده خواهیم کرد.

سهم حوزه زیست فناوری دریا در فراوری ناخالص ملی افزایش می یابد

مدیر کارگروه زیست فناوری دریا ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: تا از این طریق سهم حوزه زیست فناوری بخصوص زیست فناوری دریا را با توجه به پتانسیل های موجود در شمال و جنوب کشور در فراوری ناخالص ملی افزایش دهیم.

به گفته پورکاظمی، همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران برای مرتفع کردن مسائل مطرح گردیده توسط شرکت های دانش بنیان، معرفی و حمایت محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق معاونت ترویج و انتقال یافته های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور حرکت خوب و موثری است.

وی ادامه داد: امیدواریم مسائل و پیشنهاداتی که در این نشست مطرح گردیده در جلسات دیگر پیگیری گردد و مواردی که به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مربوط باشد، با الوویت آنالیز خواهد شد.

در ادامه حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات نیز در خصوص وضعیت موجود و چالش های پیش رو در صنعت آبزی پروری ایران نکاتی را مطرح نمود و از آمادگی سازمان شیلات برای همکاری با شرکت های دانش بنیان با هدف برطرف موانع اطلاع داد.

همچنین همایون حسین زاده معاون پژوهشی و انتقال یافته موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در خصوص تجربه همکاری های معاونت ذیربط با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در خصوص انتقال دانش فنی برای فراوری ماهی تیلاپیا در گلخانه و فراوری قزل آلای رنگین کمان و میگو عاری از بیماری (SPF) موضوعاتی مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 227

به "سهم حوزه زیست فناوری دریا در فراوری ناخالص ملی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم حوزه زیست فناوری دریا در فراوری ناخالص ملی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید