رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت عنوان نمود؛ راه اندازی سیستم ارجاع خدمات دندان پزشکی، وابستگی شدید تجهیزات دندان پزشکی به واردات

به گزارش نوای پرنده پارسی، صادقی گفت: سیستم جامع ارائه خدمات دندان پزشکی در صورت تایید به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می گردد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت عنوان نمود؛ راه اندازی سیستم ارجاع خدمات دندان پزشکی، وابستگی شدید تجهیزات دندان پزشکی به واردات

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: علی رغم اینکه دشمنان کشور بارها اعلام نموده اند که دارو و تجهیزات پزشکی جزو تحریم ها محسوب نمی شوند اما متاسفانه در عمل به دلیل اعمال تحریم های خصمانه کارهای بانکی و تبادلات پول انجام نمی گردد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در خرید تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی حوزه دندان پزشکی شده است.

وی ادامه داد: بانک های خارجی حاضر به معامله با ایران در هر زمینه ای، علی الخصوص داروهای و تجهیزات پزشکی نیستند؛ معتقدم که باید جوامع بین المللی مانند حقوق بشر در کشور آمریکا فشارهای لازم را بیاورند تا برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی کانال های اقتصادی بین بانک های ایران و جهان باز گردد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت توضیح داد: اگر به دلیل تحریم ها تبادلات بانکی انجام نگردد خرید تجهیزات پزشکی با مشکلاتی روبرو می گردد و این تجهیزات به سختی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بخشی از مواد دندان پزشکی در داخل کشور فراوری می گردد

صادقی اعلام کرد: بخشی از مواد دندان پزشکی در داخل کشور فراوری می گردد و قسمتی دیگر به صورت بسته بندی وارد شده و سپس در داخل بین همکاران دندان پزشک توزیع می گردد اما به طور کلی بیشتر تجهیزات مورد احتیاج دندان پزشکی وارداتی است و نسبت به کالاهای موجود در بازار و به خصوص در حوزه پزشکی وابستگی بالا به واردات تجهیزات از خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی اداره کل تجهیزات اقداماتی مناسب را در زمینه فراوری وسایل و ملزومات مصرفی مورد احتیاج برداشته است، اضافه نمود: برای فراوری محصولات حوزه دندان پزشکی به طور کامل پیروز نبودیم و امیدوارم در آینده ای نزدیک فراوری کالاهای دندان پزشکی مقرون به صرفه در کشور انجام گردد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت درباره سند درمان در حوزه دندان پزشکی تاکید نمود: نظام جامع ارائه خدمات دندان پزشکی در سند درمان تعریف شده است و در صورت تایید سرپرست وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می گردد.

وی اضافه نمود: سیستم ارجاع برای خدمات دندان پزشکی و سند درمان پیش بینی شده است تا به مردم خدماتی مناسب در حوزه دندان پزشکی و در بخش های دولتی ارائه گردد.

صادقی گفت: عمده خدمات دندان پزشکی در بخش خصوصی انجام می گردد و میزان قیمت مواد اولیه تاثیری زیاد در هزینه های دندان پزشکی دارد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: بسیاری از همکاران علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه اما از تعرفه سال گذشته برای ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم استفاده می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 734

به "رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت عنوان نمود؛ راه اندازی سیستم ارجاع خدمات دندان پزشکی، وابستگی شدید تجهیزات دندان پزشکی به واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت عنوان نمود؛ راه اندازی سیستم ارجاع خدمات دندان پزشکی، وابستگی شدید تجهیزات دندان پزشکی به واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید