خورشید مصنوعی چین سال آینده کامل می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، محققان چینی اعلام کردند فراوری خورشید مصنوعی این کشور تا سال آینده آماده بهره برداری می گردد.

خورشید مصنوعی چین سال آینده کامل می گردد

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری فیوچریزم، متخصصان چینی در ماه نوامبر اعلام کردند رآکتور Experimental Advanced Superconducting Tokamak یا به اختصار EAST به دمای الکترونی 100 میلیون درجه سانتیگراد دست یافته و ساخت آن مطابق برنامه پیش می رود. این رآکتورکه به عنوان خورشید مصنوعی چین شناخته می گردد برای شبیه سازی فرآیند شکافت هسته ای که در خورشید رخ می دهد، طراحی شده است.

به گفته محققان انتظار می رود سال جاری این رآکتور به دمای یونی لازم برسد و یک گام به بهره برداری از توان شکافت خورشیدی نزدیک تر گردد.

بخش عمده پلاسمای EAST از جنس یون و الکترون تشکیل شده است. دمای الکترون های موجود در پلاسمای هسته این رآکتور به بیش از 100 میلیون درجه سانتیگراد رسیده و دمای یون های موجود در آن به 50 میلیون درجه سانتیگراد می رسد. انرژی حاصل از این رآکتور توسط یون ها فراوری می گردد. به گفته متخصصان قرار است دمای یون های این رآکتور به 100 میلیون درجه سانتیگراد برسد که هفت برابر گرم تر از دمای یون های خورشید است.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، به زودی رویای دستیابی به یک منبع نامحدود انرژی پاک به واقعیت بدل خواهد شد و رآکتور EaSt به مدلی برای ساخت رآکتورهای جدید تبدیل می گردد.

با تور چین سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 810

به "خورشید مصنوعی چین سال آینده کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشید مصنوعی چین سال آینده کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید