آشنایی ببیشتر با سال نو چینی در تور چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، جشن سال نو چینی بسیار شکوهمند برگزار میشود و این باعث شده تا سالانه گردشگران بیشتری به برای شرکت در آن به تور چین سفر نمایند.

آشنایی ببیشتر با سال نو چینی در تور چین

سال نو چینی یک جشنواره است که در آن آغاز سال جدید را در تقویم سنتی چینی جشن می گیرند. این جشن معمولا به عنوان جشنواره بهار در چین مدرن شناخته شده و یکی از چندین سال نو کهن در قاره آسیا می باشد. این رویدادها به صورت سنتی از شب قبل از اولین روز سال با فستیوال فانوس آغاز شده و به مدت 15 روز برگزار می گردد. اولین روز از سال جدید چینی زمانی آغاز می گردد که ماه جدید بین 21 ژانویه تا 10 فوریه مشاهده گردد. در سال 2019 نیز اولین روز از سال نو سنتی چینی 5 فوریه می باشد. این جشنواره همراه خود حقایق جالب سال نو چینی را نیز داشته که ممکن است تاکنون در مورد آن ها چیزی نمی دانستید پس با تور چین همراه شوید تا در مورد این حقایق بیشتر بدانیم.

حقایق جالب سال نو چینی در مورد نحوه آغاز آن

آغاز سال جدید چینی به جای اینکه برای طبق تقویم گرگوری باشد به گردش ماه و بر اساس تابستان می باشد. تاریخ دقیق سال نو چینی سالانه متغیر بوده و معمولا بین 21 ژانویه تا 10 فوریه می باشد.

سال نو چینی در روز اولی که ماه نمایان می گردد آغاز شده و به مدت 15 روز ادامه یافته تا ماه کامل گردد. هرکدام از این 15 روز جشن مخصوص به خود را دارد، مانند بازدید از خانواده در یک روز و یا خوردن غذایی خاص در روز دیگر.

عبارت سال نو مبارک در زبان چینی به شکل Gung Hei Fat Choi بوده و به معنی آینده خوبی داشته باشید می باشد.

در هر سال نو چینی بیش از یک میلیارد نفر از سراسر دنیا خود را از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی به این مراسم می رسانند. این حرکت معروف به چونیان (Chunyan) بوده و بزرگترین مهاجرت سالانه در دنیا است.

سال نو چینی مهمترین و طولانی ترین تعطیلات در تقویم چینی می باشد.

حقایق جالب سال نو چینی در مورد نامگذاری سال ها به نام حیوانات

سال نو چینی در کشورها و مناطقی که دارای جمعیت چینی می باشند مانند هنگ کنگ، تایوان، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین و همچنین مناطق چینی ها در شهرهای دیگر دنیا نیز برگزار می گردد.

هرساله چرخه ای 12 ساله از حیوانات برای نامگذاری سال نو چینی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که این دوره 12 ساله به خاتمه رسید لیست حیوانات دوباره آغاز می گردد. 12 حیوانی که برای نامگذاری مورد استفاده قرار می گیرند شامل، موش، الاغ، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، میمون، خروس، سگ و گراز است. سال نو چینی در 2015 با سال گوسفند چرخه 12 ساله خود را آغاز کرد.

بخش مهمی از سال جدید چینی chuen-hop یا سینی همبستگی می باشد. این سینی معمولا دارای هشت بخش بوده و معمولا با مواد غذایی خاص و نمادین که برای مهمانان ارائه می گردد پر شده است. این غذاها شامل کومکوات برای سلامتی، نارگیل برای همبستگی، بادام زمینی برای یک زندگی طولانی و میوه لونگان برای بسیاری از پسران خوب می باشد.

یک باور قدیمی چینی وجود داشته که می گوید روز دوم سال نو چینی روز تولد سگ ها می باشد و در آن روز مردم می بایست نوعی متفاوت با سگ ها برخورد نمایند.

حقایق جالب سال نو چینی در مورد رنگ قرمز و تاریخچه

در زمانی که نیمه شب در سال نو چینی برگزار می گردد، افراد درب ها و پنجره ها را باز نموده تا هر آنچه از سال گذشته باقی مانده خارج گردد.

رنگ قرمز صندلی مهمی در جشن های سال نو چینی دارد. به طوری خاص، مردم لباس قرمز بر تن داشته، اشعار را بر روی کاغذ قرمز نوشته و بچه ها خوش شانس درون پاکت های قرمز پول هدیه می گیرند. برای کشور چین رنگ قرمز نماد آتش بوده که به طور سنتی اعتقاد بر این بوده است که از بدبختی جلوگیری می نماید.

روز هفتم از جشن های 15 روزه سال نو چینی به عنوان روز تولد مرد عادی شناخته می گردد و آن را به عنوان روز مردان نامگذاری می نمایند. اعتقاد بر این است انسان در این روز از خاک رس زرد ساخته شده است.

سال نو چینی بیش از 4 هزار سال است که جشن گرفته می گردد. کشاورزان تعطیلات را آغاز نموده و این نشان دهنده آخر زمستان و آغاز بهار بوده است. این جشنواره ای بوده که به اجداد و سایر مقدسات احترام می گذاشته است.

یک مادر چینی که از آمدن پسرش به خانه برای سال نو چینی ناامید شده بود، یک آگهی کامل در صفحه اول روزنامه ملبورن چین را گرفته و در آن نوشت: پدر و مادر هرگز شما را به ازدواج مجبور نمی نمایند، برای سال نو به خانه بیا، از طرف مادرت که دوستدار تو است.

حقایق جالب سال نو چینی و رسومات قبل از آغاز سال

به جای هدایای پیچیده شده که سایر فرهنگ ها در فصل تعطیلات اصلی خود قرار می دهند، در سال نو چینی بچه ها پاکت های قرمز رنگ حاوی پول دریافت می نمایند. مقدار پول موجود در آن ها معمولا یک عدد صحیح بوده اما این مقدار نمی بایست تقسیم بر چهار گردد زیرا 4 به معنای عدد مرگ است.

قبل از سال جدید چینی افراد معمولی برای خرید لباس های جدید اقدام نموده و مدل موهای خود را تغییر می دهند تا به این شکل راهی برای آغاز تازه پیدا نمایند.

سال نو چینی با جشنواره فانوس که در روز پانزدهم و در آخرین روز جشن برگزار می گردد به خاتمه می رسد. اعتقاد بر این است که فانوس ها راه را برای سال جدید روشن می نمایند.

برای آماده شدن برای سال نو چینی مردم خانه های خود را تمیز می نمایند و زمین را از گرد و غبار پاک می نمایند تا نفس های ناخوشایند در سال گذشته را جمع آوری نمایند. تمیز کردن برای این بوده است که خداوند زمین را بازرسی می نماید.

در روز پانزدهم و آخرین روز از جشن های سال نو چینی مردم غذاهای گردی را مانند قرص کامل ماه برای خوردن آماده می نمایند. این توپ ها که نمادی از پیوستن می باشد، درونشان با شکر، آرد و برنج پر شده است.

حقایق جالب سال نو چینی و آتش بازی های آن

در زمان حکومت مائوزدونگ، رهبر حزب کمونیست چین که از 1963 تا 1979 حکومت می نموده است، دولت جشن سال نو سنتی چین را ممنوع اعلام نموده و از تقویم گرگوریان و به دنبال غرب حرکت می کرد.

نمایش های آتش بازی در طول سال نو چینی از جمله سنت هایی است که با روشنایی ساقه های بامبوی سبز برای جلوگیری از ارواح شیطانی و اژدهای بد که اغلب در سالن های سال نو نشان داده می گردد استفاده می گردد.

مردم چینی تشویق می شوند که در روز سال نو چینی از کلمات ناپسند و ناموفق استفاده ننمایند. کلمات منفی و همچنین کلمه چهار که به معنای مرگ در این کشور می باشد همچنین مورد استفاده قرار نمی گیرند.

صحبت در مورد گذشته در روز سال نو چینی دلسرد نماینده می باشد زیرا همه چیز باید به آینده و آغازهای جدید تبدیل گردد.

در روز سال نو چینی هیچ جارو و یا پاک کردن گرد و غباری صورت نمی گیرد زیرا مردم نمی خواهند تا خوبی ها از بین برود. فقط از روز پنجم و پس از آن مردم می توانند خاک را از خانه های خود حذف نمایند.

حقایق جالب سال نو چینی در مورد اعتقادات سنتی

در روز سال نو مردم چینی نباید موهای خود را بشویند زیرا این اعتقاد وجود دارد که ممکن است خوش شانسی در سال جدید شسته گردد.

سان فرانسیسکو ادعا می نماید که جشنواره سال نو چینی بزرگترین جشن برگزار شده در خارج از آسیا می باشد. این جشن سال نو از دهه 1860 و در زمان گلد راش برگزار شده زیرا در آن موقع تعداد زیادی از چینی ها به این منطقه مهاجرت نموده اند.

در سال نو چینی هیچ کس از قیچی یا چاقو استفاده نمی نماید زیرا اعتقاد بر این است که ممکن است آن ها ثروت های خوب را قطع نمایند.

به طور سنتی اعتقاد بر این است که اولین فردی که با آن دیدار می کنید و اولین سخنانی که می شنوید نشان خواهد داد که چه میزان ثروت برای سال های دیگر وجود دارند.

خوردن یک مرغ کامل در طول جشن های سال نو چینی بسیار محبوب می باشد. مهم این است که مرغ هنوز سر، دم و پاهای خود را به عنوان نمادی برای کامل بودن داشته باشد.

یک روز در جشنواره سال نو چینی به غذاهای گیاهی اختصاص دارد که شامل 18 جزء به نام جای (jai) می باشد. تمام این 18 عنصر با ویژگی های خرافاتی آن ها مصرف می شوند. مانند دانه های لوتوس برای فرزندان پسر، جلبک های دریایی سیاه برای ثروت و شاخه های بامبو که برای سلامتی نسبت داده شده است.

انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 408

به "آشنایی ببیشتر با سال نو چینی در تور چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی ببیشتر با سال نو چینی در تور چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی ببیشتر با سال نو چینی در تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید