826 واحد مسکونی زلزله زده در دشتستان بازسازی شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در جریان زلزله 7 آذر سال قبل در دشتستان یک هزار و 800 واحد ساختمانی تخریب شد که با بازسازی و تحویل 826 واحد آن تا به امروز بیش از نیمی از این واحدها تحویل شده است.

826 واحد مسکونی زلزله زده در دشتستان بازسازی شد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از دشتستان، علیرضا تابش عصر امروز درآیین تحویل منازل بازسازی شده در دشتستان با بیان اینکه زلزله دشتستان 7 7 شهر عظیم و 47 روستا را تخریب کرد گفت: در زلزله 5.7 ریشتری دشتستان بیش از یک هزار و 800 واحد تخریب شد و به 4هزار و 800 واحد مسکونی خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 90 درصد از این واحدها بازسازی و تحویل شده اند توضیح داد: امروز در سالروز زلزله دشتستان 826 واحد بازسازی شده تحویل مالکان می گردد که با این تعداد تا به امروز یک هزار و 500 مسکن بازسازی شده تحویل مالکان داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه 95 درصد از ساخت واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده اضافه کرد: دراین زلزله دوهزار واحد مسکونی احتیاج به تعمیر داشت که تا به امروز یک هزار و 500 واحد آن تعمیر و تحویل مالکان شده است.

تابش با بیان اینکه تمامی کارهای محوطه سازی و دیوارهای اطراف خانه ها به سرانجام رسیده گفت: منازلی که دیوارهای آنها تخریب شده بود بازسازی و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدای مناطق زلزله زده دشتستان مورد بازید رئیس جمهور نهاده شد اعلام نمود: پس از بازدید رئیس جمهور از مناطق زلزله زده دشتستان هیئت دولت 92 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این واحدها مصوب کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه تا به امروز 88 میلیارد تومان از این اعتبارات در اختیار بنیاد مسکن نهاده شده است اضافه کرد: این اعتبارات به صورت تسهیلات و یاری های بلاعوض به بنیاد مسکن اختصاص یافت.

تابش پرداخت 30 میلیون تومان برای بازسازی هر واحد تخریبی رامورد اشاره قرار داد و گفت: برای واحدهایی که احتیاج به بازسازی کامل داشتند 25 میلیون تومان تهسیلات کم بهره و 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت 10 میلیون تومان تسهیلات برای واحد تعمیراتی گفت: برای مالکان این واحدها علاوه بر پرداخت 10 میلیون تومان وام کم بهره، برای هر واحد2 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پرداخت تسهیلات برای بازسازی محوطه منازل آسیب دردشتستان خبرداد و اعلام نمود: برای هر واحد مسکونی که دیوارهای منازل آنها تخریب شده بوده علاوه بر پرداخت 3 میلیون تومان وام یک میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4101

به "826 واحد مسکونی زلزله زده در دشتستان بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "826 واحد مسکونی زلزله زده در دشتستان بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید