4 مدال رنگین صید قایقرانی همدان از جاکارتا، زیرساخت ها تقویت گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران-گروه استان ها: رشته قایقرانی از رشته های پر مدال در بازی های آسیایی و المپیک به شمار می رود؛ این رشته اواخر سال 86 در همدان راه اندازی شد و به دلیل نبود دریاچه و منابع آبی گسترده، قایقرانان به ناچار در استخر سرپوشیده تمرین داشتند.

4 مدال رنگین صید قایقرانی همدان از جاکارتا، زیرساخت ها تقویت گردد

با افزایش تعداد قایقرانان اداره کل ورزش و جوانان طی رایزنی با شرکت آب منطقه ای همدان درزمینه فعالیت قایقرانان در سد خاکی آبشینه به توافق رسید.

همدان قطب نوظهور رشته قایقرانی

آرام بودن آب سد خاکی آبشینه و نزدیکی به شهر همدان و محفوظ بودن آن موجب شد تا تمرین تیم قایقرانی به طور منظم در این مکان برگزار گردد و همین امر سبب شد طی سال های گذشته که همواره مدال آوری رشته های آبی به ویژه قایقرانی در کشور منحصر به شهرهای شمالی و بندری کشور بود رنگ دیگری به خود بگیرد و همدان نیز به عنوان قطب نوظهور این رشته ورزشی شناخته گردد.

در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 مریم امیدی پارسا، مریم کرمی و آرزو حکیمی 3 نماینده همدان در این مسابقات بوده و همدانی ها چشم انتظار درخشش این نفرات بودند.

در رقابت های روئینگ بازی های آسیایی، تیم ملی روئینگ 4 نفره بانوان کشورمان با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی پارسا و نازنین رحمانی در فینال A به رقابت پرداخت.

ملی پوشان کشورمان در این ماده با حریفانی از اندونزی، تایلند، ویتنام، کره جنوبی و چین تایپه به رقابت پرداختند و در رده دوم نهاده شدند و ایران با این نتیجه به مدال نقره دست یافت و در این ماده ویتنام اول و کره جنوبی سوم شدند.

همچنین مریم کریمی و پریسا احمدی در فینال A روئینگ 2 نفره بانوان مقابل حریفانی از ازبکستان، چین، هنگ کنگ، کره، هند و ژاپن نهاده شدند.

روئینگ سواران کشورمان در نهایت با ثبت رکورد 7:35.45 در رتبه سوم نهاده شدند و به مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا 2018 دست یافتند.

همچنین تیم روئینگ سبک وزن دونفره زنان با ترکیب نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا در فینال A بازی های آسیایی با ثبت 7:48.38 در رده دوم نهاده شد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

بدین ترتیب در این مسابقات مریم امیدی پارسا 2 مدال نقره و مریم کرمی یک مدال نقره و یک برنز کسب کردند تا دو بانوی قایقران همدانی به تنهایی 4 مدال برای کاروان ورزشی کشورمان کسب نمایند.

مدال های طلا و نقره را با اختلاف یک ثانیه و یک صدم ثانیه از دست دادیم

ملی پوش قایقرانی همدان در مصاحبه با خبرنگاران بابیان اینکه از 6 سالگی ورزش حرفه ای را شروع نموده ام، گفت: در ابتدا با رشته کاراته قدم به دنیای ورزش گذاشتم و بیش از 10 سال است که کاراته کار می کنم و مدال های قهرمانی کشور و استانی زیادی نیز در این رشته کسب نموده ام.

مریم کرمی اضافه کرد: همچنین 5 سال است که به صورت حرفه ای وارد دنیای قایقرانی گردیده ام و در این 5 سال 6 مدال آسیایی و کاپ آسیایی کسب نموده ام.

دارنده دو مدال نقره و برنز بازی های آسیایی جاکارتا با اشاره به سطح این مسابقات بیان نمود: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار گردید و همه رقیبان ما با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت نموده بودند.

کرمی مطرح نمود: در قایق دونفره سنگین وزن رقیب های خیلی خوبی داشتیم که در کاپ جهانی مقام داشتند به طوری که کره جنوبی هشتم جهانی و چین سوم جهانی بود و ما درنهایت در رقابت با این رقیبان سرسخت با اختلاف یک ثانیه مدال طلا را از دست دادیم.

وی بابیان اینکه همچنین با اختلاف صدم ثانیه هم مدال نقره را از دست دادیم، گفت: ما از نظر آمادگی چیزی کم نداشتیم و تنها به تجربه بالای آن ها باختیم چراکه نفرات حاضر در قایق این تیم ها 35 و 40 سال سن داشتند در صورتی که ما جوان بودیم و بنده 21 سال سن دارم.

وی با اشاره به وضعیت قایقرانی همدان بیان نمود: ما در رشته قایقرانی استعدادهای بسیار درخشانی در همدان داریم و در رشته روئینگ در مسابقات جاکارتا ایران 5 مدال طلا کسب کرد که 4 مدال را همدانی ها کسب کردند.

امکانات قایقرانی همدان افزایش پیدا کند

ملی پوش قایقرانی همدان مطرح نمود: مسئولان از مقام ارشد دستگاه ورزش استان تا رئیس هیئت در حد توان از رشته قایقرانی همدان حمایت نموده اند اما به نظرم باز هم این حمایت ها کم است و باید امکانات قایقرانی همدان افزایش پیدا کند.

دارنده دو مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا نیز در مصاحبه با خبرنگاران بابیان اینکه از سال 91 رشته قایقرانی را شروع نموده ام، گفت: بنده 21 سال سن دارم و سال 92 به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و در این مدت 7 مدال آسیایی را کسب نموده ام که خوش رنگ ترین مدال را سال گذشته با کسب 2 مدال طلا در مسابقات آسیایی به دست آوردم.

مریم امیدی پارسا اضافه کرد: مسابقات آسیایی جاکارتا با توجه به اینکه هر 4 سال یک بار برگزار می گردد واقعاً از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و همه تیم ها باقدرت در این مسابقات حاضرگردیده بودند که خوشبختانه توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی با اشاره به وضعیت قایقرانی همدان گفت: قایقرانی همدان اصلاً امکانات خوبی ندارد یعنی کسی که بخواهد وارد این رشته گردد واقعاً هیچ امکاناتی وجود ندارد که به صورت حرفه ای فعالیت کند.

ملی پوش قایقرانی همدان مطرح نمود: بانوان همدانی آمادگی بدنی بسیار بالایی از نظر ژنتیکی دارند اما متأسفانه فقط امکانات ندارند و به طور قطع اگر امکانات برای بانوان ورزشکار همدانی فراهم گردد استعدادهای بسیار خوبی کشف خواهند شد.

مسئولان دستگاه ورزش استان همدان نگاه ویژه به قایقرانی داشته باشند

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان نیز در مصاحبه با خبرنگاران بابیان اینکه در همدان استعدادهای بسیار خوبی در رشته قایقرانی داریم، گفت: با وجودی که همدان از نعمت آب های آزاد و دریا بی بهره است اما خوشبختانه ما در رشته قایقرانی در کشور حرف های زیادی برای گفتن داریم و ورزشکاران ما مدال های خوش رنگ آسیایی را کسب می نمایند.

محمد ضروری اضافه کرد: در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 ما 3 ملی پوش از همدان داشتیم(مریم کرمی، مریم امیدی پارسا و آرزو حکیمی) که خوشبختانه امیدی پارسال 2 مدال نقره و کرمی یک مدال نقره و یک مدال برنز از این رقابت ها به ارمغان آوردند.

همدان در رشته قایقرانی مستعد و مدال آور است

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان بابیان اینکه اگر امکانات رشته قایقرانی در همدان افزایش پیدا کند حرف های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت، گفت: دستگاه ورزش و فدراسیون در حد توان خود از این رشته حمایت نموده اند اما احتیاج داریم که اسپانسرها و بخش خصوصی استان هم به ما کمک نمایند چون واقعاً همدان در رشته قایقرانی مستعد و مدال آور است.

ضروری مطرح نمود: هیچ مانعی سد راه پیشرفت قایقرانی همدان نخواهد شد مگر کمبود امکانات؛ وگرنه همدان سرشار از استعدادهای ناب در این رشته است و قایقرانی همدان می تواند همواره برای ورزش استان در بازی های آسیایی مدال کسب کند.

وی با اشاره به آمار قایقرانان همدان بیان نمود: ما در حال حاضر 100 تا 150 نفر ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه ورزشی داریم که خوشبختانه به صورت حرفه ای فعالیت می نمایند.

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان مطرح نمود: در زمینه مربی نیز برخلاف گذشته که از بیرون استان استفاده می کردیم امروز مربیان خوبی در همدان مشغول به آموزش هستند.

قایقرانی می تواند صندلی ورزش همدان را ارتقا دهد

ضروری بابیان اینکه رشته قایقرانی از رشته های پر مدال بوده که می تواند صندلی ورزش استان را ارتقا دهد، گفت: باید مسئولان دستگاه ورزش استان نگاه بسیار ویژه ای به این رشته مدال آور داشته باشند.

در خاتمه لازم به ذکر است؛ همدان در رشته قایقرانی حرف های زیادی برای گفتن دارد و کسب مدال های رنگارنگ در عرصه های مختلف شاهد این مدعاست که امیدواریم با درخشش قایقرانان همدان در مسابقات آسیایی نگاه دستگاه ورزش استان همدان به این رشته نسبت به گذشته نگاهی با حمایت بیشتر باشد تا باز هم بیشتر از گذشته شاهد افتخارآفرینی قایقرانان همدانی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 156

به "4 مدال رنگین صید قایقرانی همدان از جاکارتا، زیرساخت ها تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مدال رنگین صید قایقرانی همدان از جاکارتا، زیرساخت ها تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید