35 درصد سوخت کشور در ساختمان ها می سوزد

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه 35 درصد سوخت کشور در ساختمان ها می سوزد، گفت: این موضوع تأثیر بسزایی در آلودگی هوا دارد.

35 درصد سوخت کشور در ساختمان ها می سوزد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در برنامه چهارمین همایش ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی، گفت: این همایش فرصتی بود که تجارب مان را در خصوص ساختمان و شهر پایدار به اشتراک بگذاریم و بر همین اساس چهار پنل تخصصی در حوزه های مختلف در این همایش برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: بحث شناسنامه انرژی ساختمان موضوع مهمی است و امیدوارم با نهاد های مسؤول در صنعت ساختمان سازی، برچسب و شناسنامه انرژی ساختمان اجرایی گردد.

گلپایگانی گفت: در سال های اخیر کار های خوبی در زمینه ساخت بنا هایی که حداقل مصرف انرژی را دارند، صورت گرفته است به گونه ای که شرکت سرمایه گذاری مسکن که ساختمان های زیادی هم ساخته در خصوص انرژی، برنامه های خوبی دارد.

وی ادامه داد: رویکرد ما معماری پایدار و همزیستی با طبیعت است و تقویت رویکرد احترام به طبیعت مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یکی از زیرساخت های ساختمان سازی به آن توجه نموده ایم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: مصرف انرژی در ساختمان ها بر روی آلودگی هوا تأثیرگذار است به طوری که 35 درصد مصرف سوخت در ساختمان ها رخ می دهد و این مسأله سبب آلودگی هوا می گردد.

گلپایگانی اعلام نمود: یکی از اهداف ما این است که مصرف انرژی در ساختمان ها و تاثیر آن بر آلودگی هوا اندازه گیری گردد و احترام به طبیعت در دستور کار قرار گرفته است به گونه ای که سال گذشته مصوبه برج باغ ها لغو شد.

وی ادامه: پیوند نامیمون برج و باغ نباید از ابتدا رخ می داد، اما آنرا لغو کردیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: یکی دیگر از رویکرد های ما انجام وظیفه ذاتی مدیریت شهری در کنترل ساختمان منطبق با مقررات ملی ساختمان است به طوریکه رعایت مقررات ملی ساختمان اجباری است، اما خروجی بعضی ساختمان ها نشان می دهد که اصلا رعایت نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3105

به "35 درصد سوخت کشور در ساختمان ها می سوزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد سوخت کشور در ساختمان ها می سوزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید