17 فعال اینترنتی در زندان عمان دست به اعتصاب غذا زدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : 17 فعال اینترنتی در عمان به دلیل عدم پاسخ دادگاه عالی به درخواست استیناف اقدام به اعتصاب غذا کردند.

17 فعال اینترنتی در زندان عمان دست به اعتصاب غذا زدند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ رسانه های محلی عمان از اعتصاب غذای 17 فعال اینترنتی این کشور به دلیل تاخیر در پاسخ به حکم استیناف خود خبر دادند.

روزنامه تایمز آو عمان به نقل از وکیل آنها نوشت: این فعالان اینترنتی روز آدینه و به دلیل آنچه خود آنها اعتراض به عدم پاسخ به درخواست استیناف از سوی دادگاه عالی عنوان شده بود دست به اعتصاب غذا زدند.

وی در ادامه اضافه نمود که این فعالان تا زمانی که پاسخی به درخواستهای خود دریافت نکنند تنها به نوشیدن آب اکتفا خواهند کرد. خانواده این فعالان با ارسال نامه ای به دادگاه خواهان رسیدگی سریعتر به پرونده شده اند.

این فعالان اجتماعی به دلیل عدم رعایت قوانین اینترنتی به 6 تا 18 ماه زندان محکوم شده اند.

بسیاری از فعالان اینترنتی به جرم استفاده از فضای اینترنت برای توهین به سلطان قابوس استفاده نموده اند. وی به مدت 42 سال است که در این کشور حکمرانی می نماید.

افراد بسیاری نیز در جریان شرکت در اعتراضات سال 2011 دستگیر شدند. این افراد خواهان اصلاحات سیاسی در عمان بودند. پلیس ضد شورش برای متفرق ساختن معترضان به خشونت متوسل شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1857

به "17 فعال اینترنتی در زندان عمان دست به اعتصاب غذا زدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "17 فعال اینترنتی در زندان عمان دست به اعتصاب غذا زدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 فعال اینترنتی در زندان عمان دست به اعتصاب غذا زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید