گم شدن دومین کانادایی در چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، کانادا از مفقود شدن یک بازرگان این کشور در چین اطلاع داد، این دومین شهروند کانادایی است که در چین اعلام مفقودی می گردد.

گم شدن دومین کانادایی در چین

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مفقود شدن مایکل اسپاور، بازرگان کانادای که با کره شاقتصادی فعالیت تجاری داشته است، به دنبال اعلام بازداشت مایکل گوریک،دیپلمات سابق کانادایی که برای گروه بین المللی بحران کار می کرد اتفاق افتاده است. رسانه دولتی چین گفته است که کوریگ به دلیل فعالیت هایی که به امنیت چین آسیب می رساند، مورد بازپرسی قرار گرفته است.

چین به دستگیری منگ وانژو، مدیر ارشد اقتصادی شرکت چینی هواوی در اول دسامبر واکنش خشمگینانه ای داشنه و احتمالا مفقود شدن مایکل اسپاور، تاجر کانادایی باعث افزایش تنش ها در این جدال دیپلماتیک گردد.

دستگیری منگ بنابر درخواست واشنگتن صورت گرفت. او توسط دادستان های آمریکا متهم به گمراهی بانک ها در معاملات مرتبط با ایران بود که این باعث می گردد تا بانک ها در خطر تحریم قرار گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا گفت که آنها از زمانی که اسپاور حکومت کانادا را از بازپرسی اش توسط دولت چین آگاه کرد، دیگر قادر به برقراری تماس با او نبوده اند.

به گفته این سخنگو کانادا به سختی در حال کوشش برای معلوم کردن مکان احتاقتصادی اسپاور است و این مساله را با دولت چین در میان گذاشته است.

تماس های تلفنی، پیامک ها و ایمیل ها به اسپاور بی پاسخ مانده است.

دوستان اسپاور همچنین گفتند که او قرار بود دوشنبه ساعت 2.05 ظهر به وقت محلی با پرواز خط هوایی کرین ایر از دالیان چین به کره جنوبی پرواز کند اما وارد این کشور نشده است.

اسپاور که در شهر شاقتصادی چین داندونگ که یک شهر مرزی با کره شاقتصادی است اقامت داشت، رئیس گروه مبادلات فرهنگی پکتو است، این گروه یک تشکیلات اجتماعی غیر دولتی چینی و انگلیسی است.

در وبسایت این گروه آمده است که آنها به تسهیل همکاری، تبادلات فرهنگی، تجاری و سرمایه گذاری با کره شاقتصادی می پردازند.

همچنین در این وبسایت گفته شده است که آنها با مجموعه ای از مخاطبان در کره شاقتصادی و افراد غیر سیاسی ارتباط برقرار می نمایند.

اسپاور سال 2013 به عنوان مترجم و راهنمای دنیس رادمن، ستاره انجمن بسکتبال ملی آمریکا در سفر وی به کره شاقتصادی ایفای نقش کرد و با کیم جونگ اون، رهبر کره شاقتصادی در یکی از قایق های شخصی وی هنگامی که به جت اسکی رفته بودند چای سرد نوشیده اند.

اسپاور در مصاحبه های اخیر خود به رویترز گفت که او این اواخر بیشتر به امید برداشته شدن تحریم ها سعی در تسهیل سرمایه گذاری در کره شاقتصادی را دارد و اکثر اوقات میزبان هر دو مقامات و سرمایه گذاران بالقوه کره شاقتصادی در دفترش در داندونگ و همچنین در سفرهایش به کره شاقتصادی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2551

به "گم شدن دومین کانادایی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گم شدن دومین کانادایی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید