ژاپن: بانک توسعه آسیا به چین وام ندهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر اقتصاد ژاپن روز شنبه از بانک توسعه آسیا خواست تا میزان وام های اختصاصی به کشورهای توسعه یافته نظیر چین که نیازی به یاری های اقتصادی ندارند را کاهش دهد.

ژاپن: بانک توسعه آسیا به چین وام ندهد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه ژاپن تودی، تارو آسو وزیر اقتصاد ژاپن در کنفرانس سالانه بانک توسعه آسیا از این بانک خواست تا یاری های خود را به کشورهایی اعطا کند که راستا دشواری برای عمران آبادانی پیش رو ندارند نه کشورهای توسعه یافته ای که احتیاج اقتصادی چندانی ندارند.

این اظهارات آسو خطاب به چین عنوان شد که با وجود افزایش سطح درآمد و تبدیل شدن به دومین اقتصاد بزرگ جهان، همچنان به دریافت وام هایی با بهره اندک ادامه می دهد.

به نوشته ژاپن تودی، حساب های چین 12 درصد از قراردادهای بانک توسعه آسیا را در سال 2018 تشکیل می دهد.

منتقدان همچنین با اشاره به مقدار وام های اعطایی چین به کشورهای در حال توسعه، تحت عنوان پروژه یک کمربند- یک جاده که بسیاری از کشورها را با بدهی های هنگفت روبرو ساخته است، ابراز نگرانی نموده اند.

به گفته آسو، بانک توسعه آسیا به منظور استفاده بهینه از منابع محدود باید یاری های اقتصادی خود را برای کشورهای کم درآمد و آسیب پذیر مانند جزایر کوچک اولویت بندی کند.

همزمان با توقف یاری های رسمی ژاپن به چین به منظور توسعه این کشور از ماه مارس، بانک جهانی نیز تصمیم دارد تا اعطای وام به چین را متوقف سازد.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 917

به "ژاپن: بانک توسعه آسیا به چین وام ندهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: بانک توسعه آسیا به چین وام ندهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید