چند کشته و زخمی در تیراندازی نیروهای تحت امر امارات به سمت مردم در شهر عدن یمن

به گزارش نوای پرنده پارسی، تیراندازی نیروهای شورای انتقالی جنوب به سمت راهپیمایی مردمی در اعتراض به نابسامانی شرایط خدمات رسانی در شهر عدن در جنوب یمن چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

چند کشته و زخمی در تیراندازی نیروهای تحت امر امارات به سمت مردم در شهر عدن یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند به سمت راهپیمایی مردمی در شهر عدن در جنوب یمن تیراندازی کردند که در محکومیت خدمات رسانی نامناسب به شهروندان برپا شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، شبه نظامیان تحت امر امارات که کنترل شهر عدن را در دست گرفته اند برای متفرق کردن شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز مردمی در این شهر به سمت آنها تیراندازی کرده و چند نفر را کشته یا زخمی کردند.

هنوز آمار دقیق قربانیان این اتفاق خونبار در عدن اعلام نشده است.

نیروهای شورای انتقالی جنوب همچنین طی دو هفته اخیر موج بازداشت فعالان معارض در این شهر را راه انداخته اند.

شورای انتقالی جنوب شبه نظامیان خود را در خیابان های شهر عدن در جنوب یمن مستقر کرده است تا مانع برپایی هر گونه راهپیمایی اعتراضی مردم شود.

نهادهای جامعه مدنی در عدن در بیانیه ای مطالبات اهالی عدن را مشروع خواندند و گفتند شورای انتقالی باید به این خواسته ها پاسخ بدهد و در غیر این صورت این شهر و مردم آن را به نهادهای دولت منصور هادی که علیه آن کودتا کرده است واگذار کند.

شهر عدن شاهد اوضاع نابسامانی در خدمات رسانی و بهداشت است و فعالان یمنی هر روز در اعتراض به شرایط انباشت زباله ها در خیابان ها و تخریب سیستم فاضلاب شهری در پی وقوع سیل طی ماه های اخیر خواهان بهبود شرایط فاجعه بار بهداشتی در عدن هستند.

مردم عدن همچنین به پذیرش نکردن تعدادی از بیمارستان های شهر از افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا معترض هستند.

شورای انتقالی جنوب که در استان های جنوبی یمن شرایط خودگردانی اعلام کرده است به تازگی با صدور تصمیمی جدید بر مجازات افراد منتقد از شرایط خدمات رسانی و وخامت اوضاع در شهر عدن در جنوب یمن تاکید کرده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4630

به "چند کشته و زخمی در تیراندازی نیروهای تحت امر امارات به سمت مردم در شهر عدن یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند کشته و زخمی در تیراندازی نیروهای تحت امر امارات به سمت مردم در شهر عدن یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید